Tévétorrent

The Americans

Tévétorrent

The Americans - mondja a cím, de tipikus amerikai házaspárunk nem egészen az, aminek látszik. Kamuéletet élő orosz KGB-ügynökök, kitéve az anyaország kénye-kedvének és a hidegháborús versenyhelyzetnek a 80-as évek elején, Gorbacsov fellépése előtt, a mélyponton, amikor Reagan nagyban készül a "csillagháborús tervre". (Hogy belecsúszunk-e az enyhülés időszakába is, még kérdéses, de reméljük erősen.) A FBI az USA területén élő alvó ügynökök felkutatására és likvidálására készül a startnál, de semmi ok az aggodalomra, nem egy fekete-fehéren ábrázolt gonosz kommunista kémek vs. ügyes, jó amcsi hősök akciósorozat következik. Egy évtizedek óta álcaházasságot élő, gyermekeit nevelő család életébe látunk bele; a szereplőknek olyan dilemmákkal kell megküzdeniük, mint az anyaország és az ideológia vagy a saját és gyermekeik élete közti választás, hiszen odáig azért nem merészkednek az alkotók, hogy hőseikkel ne Amerikát találtatnák meg Amerikában. Mellé kapnak egy végre nyugalmas életet élni vágyó, de munkahelyi ártalomként paranoiás FBI-ügynök szomszédot is, ami nyilván egy szép barátság kezdete. Csupán a főszereplő, Matthew Rhys folyton borús-zaklatott tekintetéért kár, az nemcsak egy kémtől tűnik szakmaiatlannak...

Ugyanakkor a csendesebb, belső konfliktusok ígéretesek, jól működnek, így nem is az egyes "akciók" elvégzéséért kell izgulnunk. Nincs high-tech képi világ, de rengeteg a flash back, s a szokatlan, hosszú fekete snittek fanyar mellékízt adnak a történetnek, miközben csak kattogunk, hogy azért drukkoljunk-e, hogy a kémek akciója sikerüljön, vagy azért, hogy ne...

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."