Tévétorrent

The Ranch

Tévétorrent

Ha egy sitcom stáblistája Ashton Kutcher nevével kezdődik, az nem biztos, hogy jót jelent. Vagy legalábbis azt üzeni, hogy itt semmi különösről nem lesz szó, csak afféle tét nélküli, pasis humorkodásról. Szerencsére ez esetben, bár Kutcher kapta a központi figura szerepét, mégsem rá épül a sorozat. Ott van ugyanis Sam Elliott, Danny Masterson és Debra Winger, és műnevetések ide vagy oda, közös ténykedésükből tényleg érdekes komédia kerekedik. Olyasfajta, amiben a poénok nem a szimpla hülyeségen, hanem a szarkazmuson és a mindennapi küzdelmek túlélésén nyugszanak.

A Bennet család farmján járunk, ahol sem az anyagi, sem a családi helyzet nem ideális, de ameddig van elég – majdnem fekete, de inkább sötétszürke humor – és whiskey, addig baj nem lehet. Kutcher mint a tékozló fiú visszatér a futballista vágyálmok közül a ridegtartásos valóságba, a csőd szélén álló farmot ugyanis meg kell menteni. Nem nagy kalandok, hanem mindennapi munka árán. A vidék-város mellett persze ott egy generációs szakadék is, aminek a legfőbb letéteményese az apa szerepét adó Sam Elliott, aki kalap és csizma nélkül is maga az öreg cowboy. Debra Winger a kocsmáros és exfeleség státuszában pedig messziről is összeköti ezt a furcsa családot. Nem hiányozhat a szomszéd lány sem (a 24-ből ismert Elisha Cuthbert), akibe belezúghat a főhős, de nem lesz ebből nagy romantika, maradunk az apa-fiú kapcsolatok és a családi élet drámáinál.

Mindeközben néha nevetünk, de csak olyan fanyarul, hogy na, fiam, inkább tölts még egy whiskey-t.

Magyar felirat: Vyland (LXS) & megyerikrisz

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."