Tévétorrent

The Ranch

Tévétorrent

Ha egy sitcom stáblistája Ashton Kutcher nevével kezdődik, az nem biztos, hogy jót jelent. Vagy legalábbis azt üzeni, hogy itt semmi különösről nem lesz szó, csak afféle tét nélküli, pasis humorkodásról. Szerencsére ez esetben, bár Kutcher kapta a központi figura szerepét, mégsem rá épül a sorozat. Ott van ugyanis Sam Elliott, Danny Masterson és Debra Winger, és műnevetések ide vagy oda, közös ténykedésükből tényleg érdekes komédia kerekedik. Olyasfajta, amiben a poénok nem a szimpla hülyeségen, hanem a szarkazmuson és a mindennapi küzdelmek túlélésén nyugszanak.

A Bennet család farmján járunk, ahol sem az anyagi, sem a családi helyzet nem ideális, de ameddig van elég – majdnem fekete, de inkább sötétszürke humor – és whiskey, addig baj nem lehet. Kutcher mint a tékozló fiú visszatér a futballista vágyálmok közül a ridegtartásos valóságba, a csőd szélén álló farmot ugyanis meg kell menteni. Nem nagy kalandok, hanem mindennapi munka árán. A vidék-város mellett persze ott egy generációs szakadék is, aminek a legfőbb letéteményese az apa szerepét adó Sam Elliott, aki kalap és csizma nélkül is maga az öreg cowboy. Debra Winger a kocsmáros és exfeleség státuszában pedig messziről is összeköti ezt a furcsa családot. Nem hiányozhat a szomszéd lány sem (a 24-ből ismert Elisha Cuthbert), akibe belezúghat a főhős, de nem lesz ebből nagy romantika, maradunk az apa-fiú kapcsolatok és a családi élet drámáinál.

Mindeközben néha nevetünk, de csak olyan fanyarul, hogy na, fiam, inkább tölts még egy whiskey-t.

Magyar felirat: Vyland (LXS) & megyerikrisz

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.