Tévétorrent

The Refugees

  • Szabó Ádám
  • 2015. június 21.

Tévétorrent

Egyetért-e Ön azzal, hogy 3 milliárd, egyik pillanatról a másikra megjelenő mene­kül­tet nem bír el a bolygónk? – nálunk valószínűleg hasonló kérdésekben testet öltő nemzeti konzultációt fakasztana e sorozat alaphelyzete. A menekültek koszosan, meztelenül és zavarodott állapotban tűnnek föl mindenhol a világon, élelem és szállás után kutatnak, mellkasukon piros fénypont világít, és egyébként a jövőből jöttek. Hogy hogyan és miért, arról nem beszélhetnek, de szerencsére akadnak renitensek, akik felrúgják a szabályokat. Figyelmünket egy egyszerű kis vidéki család köti le éppen, már ránézésre is túl egyszerűek és túl vidékiek ahhoz, hogy minden rendben menjen. Mivel a menekülthullám leginkább a városokat sújtja, akik tehetik, megindulnak a kisebb települések felé – például oda, ahol Samuel, Emma és a kis Ani csinálná azt, amit minden hasonló tévébeli család, templomba járna, kockás inget hordana, és a közértessel meg a szomszéddal csevegne. Csakhogy egy, a többieknél megnyerőbb külsejű és modorú idegen bekéredzkedik hozzájuk, ők pedig jó keresztényként segítenek rajta. Innen pedig csak néhány parázs, családon belüli vita választja el őket attól, hogy megtudják: este 10 körül valaki meggyilkolja őket.

A befogadott borostás terminátor mindenesetre azt állítja, ő azért jött a jövőből, hogy segítsen. A sorozatban többször rántanak kétcsövű puskát, mint ahányszor megcáfolja, majd alátámasztja valami az idegen állítását, így a nagy kanállal adagolt feszültséget nem innen kell várnunk. Talán inkább a sztereotip vidéki kisközösség tagjaitól.

 

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”