A királynőkről szóló filmek és sorozatok alapvető tartozékai az ármánykodó férfiak, a tiltott szerelem, illetve a vívódás értelem és érzelem között. Ami ritkán merül fel, az a valódi politika. Úgy csinálunk, mintha fenekestül felforgatnánk a maradi nemi szerepeket, holott a filmbeli királynő mégiscsak egy nő marad, akit a körülötte lévő férfihősök és a szerelem határoz meg. De attól nem változik meg semmi egy ország asszonyainak és lányainak életében, hogy egy nő ül a trónon.
A fenti recepttől a Victoria sem tér el, ezért aztán nem is lesz igazán felkavaró sorozat. Csakhogy ez nem jelenti azt, hogy a készítők ne végeztek volna alapos és céltudatos munkát. Néhány jól megválasztott motívum köré épül a cselekmény: Victoriának hirtelen kell lányból nővé érnie, nőként manővereznie a férfiak uralta politikai életben és félig németként helytállnia a britek között. E három identitás (a gyereklány, a nő és az idegen) mind az ifjú királynő ellen munkálkodik.
Ugyanakkor a brit védjeggyé vált „fent és lent” formula jót tesz a sorozatnak. Az öltöztetőnő útja tükrözi a királynőét, kettejük küzdelme az elfogadásért pedig csak léptékeiben különbözik egymástól. Ám a legerősebb érv a széria mellett mindenképpen Jenna Coleman, aki megtalálja a tökéletes egyensúlyt a pajkosság, az erő és az érzékenység között. Még a középfajú szerelmi bonyodalmakba is új színt visz, ahogy a szerelmes férfi szerepébe helyezkedik.
Szemérmes, régimódi szerelmi történetnek kimondottan jó a Victoria, a többit felesleges erőltetni.
Magyar felirat: pokolfajzat és anneshirley83