Ungár Péter beleszállt az MSZP-be: egyre több a kérdőjel a két párt megállapodása körül

  • narancs.hu
  • 2018. április 4.

Választás 2018

Négy nappal a választás előtt még mindig nincs döntés.

Ahogy azt kedden mi is megírtuk az Index információira hivatkozva, úgy tűnt, délután sikerült megegyeznie az MSZP-P-nek és az LMP-nek arról, hogy mely körzetekben lépnek vissza egymás javára. Ez olyan fontos kerületeket érintett (volna), mint Budapest 1. választókerülete (Belváros-Várnegyed), ahol Csárdi Antal LMP-s jelölt javára lépett (volna) vissza V. Naszályi Márta, vagy Budapest 17. választókerülete (Csepel-Soroksár), ahol az LMP-s Tenk András szállt (volna) ki az MSZP-P-s jelölt Bangóné Borbély Ildikót segítendő.

És bár a megegyezést mindkét pártból megerősítették a lapnak, néhány óra múlva mind Karácsony Gergely, mind Szél Bernadett cáfolta ezt. Karácsony Facebook-oldalán nevezte kacsának a hírt:

"A két párt nem tárgyalt ma egymással, sőt eleve nincs is érdemi tárgyalás a pártok között. A mi ajtónk továbbra is nyitva áll, ám a sajtón keresztüli nyomásgyakorlás nem járható út."

Szél Bernadett pedig azt mondta az azonnali.hu-nak, hogy zajlanak az MSZP-vel tárgyalások a viszonossági alapú visszaléptetésekről, és nyitnának a Jobbik felé is:

"Szándék van a részünkről arra, hogy a lehető legtöbb ellenzéki mandátumot el tudjuk hozni. Az LMP ezért jobbra és balra is együttműködik. A jobboldal irányába is szeretnénk ilyen együttműködésre javaslatot tenni."

Erre Ungár Péter kedd este szintén Facebook-oldalán reagált, pontokba szedve, miért nem fair az MSZP-P ajánlata, ami 3:27 arányban várná el a visszaléptetéseket. Az viszont nem világos, hogy a posztíró végiggondolta-e, hogy a két párt támogatottsága és a reális győzelmi esélyek alapján szerinte mi lenne a fair arány.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.