Kósa Lajos lerántja a Jobbikról a cukiságálarcot

  • narancs.hu
  • 2017. május 9.

Villámnarancs

Amit szabad Jupiternek, nyilván.

Kósa Lajos mai budapesti sajtótájékoztatóján megjegyezte a Jobbik plakátkampányáról, hogy „a párt nem mondott igazat az akcióról, mert azt állították, 150 millió forint hitelt vettek fel a finanszírozására, holott az biztosan legalább 500 millióba kerül. Csak akkor jön ki 150 millióból, ha Simicska Lajos ezen keresztül finanszírozza a Jobbikot, óriási plakátárkedvezményt adva a pártnak.” Az MTI tudósítása szerint a Jobbik kapcsán kitért arra is, hogy a magyar politikába „nem való” az az agresszív és fenyegetőző működésmód, ahogy hétfőn Szilágyi György jobbikos országgyűlési képviselő veréssel fenyegette meg Dömötör Csabát, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkárát. „Lehull a cukiságálarc, és mögötte egy vicsorgó, elképesztően agresszív habitus bukkan elő. (…) Tényleg ez a vita elintézésének módja? Majd az is lesz, hogy lefejelnek valakit a folyosón?”

Ez az agresszió elleni kirohanás különösen bájos annak fényében, hogy Bayer Zsolt, a miniszterelnök és a Fidesz nagy barátja a minap közölte, hogy „taknyukon és vérükön” kellene kirángatni a parlamentből az ott – amúgy némán – tiltakozó civileket. Kósa a sajtótájékoztatón egyébként erről az esetről csupán annyit mondott: „a Fidesz csak a politikusaiért tartozik felelősséggel, közírókat, kommentelőket – a közösség elleni izgatást vagy valaki életének a kioltására vonatkozó buzdítást leszámítva – nem kommentálnak.”

Bayerről megnyilatkozott Dömötör Csaba is, elmondta, hogy őt előző nap a parlamentben egy jobbikos képviselő erőszakkal fenyegette meg, „a két megnyilvánulás között az a különbség, hogy Szilágyi György parlamenti képviselő és választókat képvisel, Bayer Zsolt pedig nem az, az újságírók és közírók sokkal szabadabban bánnak a jelzőkkel, az ezzel kapcsolatos tűrésküszöb egyénenként változik. Az államtitkárok, képviselők esetében nagyobb a felelősség.”

Az tehát, hogy valaki a taknyán és a vérén rángatna ki civileket az ország házából, csupán néhány jelző lenne, holmi játék a szavakkal?

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.