A Schmidt Mária által vezetett Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány nettó 500 millió forintos megbízást adott a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek – írja az atlatszo.hu az EU-s közbeszerzési értesítő ma megjelent számára hivatkozva.
A lap információi szerint a tendert egyetlen ajánlattevőként nyerte a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft., melyek tulajdonosa Balásy Gyula. Utóbbi céghez köthetők a Ha Magyarországra jössz feliratú kormányplakátok, valamint a 2013-as Magyarország jobban teljesít kampány is.
Emlékeztetőül: Schmidt Máriáék az ’56-os emlékévre összesen 14,5 milliárd forintot költöttek, például olyan nagyszerű műsorokra, mint Leslie Mandoki koncertjei és az elhíresült halszagú emlékdal.
Korábban a portál megpróbálta kikérni a szerződéseket, sikertelenül, ezért az Átlátszó úgy döntött, hogy beperli a közalapítványt.
Beperlik Schmidt Máriát, mert nem hajlandó kiadni az '56-os emlékév szerződéseit
A titkolózásnak a bíróság vethet véget. Schmidt Mária és a kormány régóta nem akarja kiadni az '56-os emlékév szerződéseit, hiába költött el az 1956-os Emlékév Bizottsága és a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány 14,5 milliárd forintot különböző rendezvényekre, például Leslie Mandoki koncertjeire, vagy éppen arra, hogy mindenki meghallgathassa, mennyire is halszagú Magyarország.
Hogy pontosan mire ment el a tengernyi pénz, az máig rejtély, így biztosak lehetünk abban, hogy az újabb évforduló ünneplésére kiadott pénzek is sokáig homályban maradnak.