Lehet, hogy mégis Soros György fog holnap Majtényi helyett beszélni a Parlamentben?

  • narancs.hu
  • 2017. március 12.

Villámnarancs

A Fidesz nem hagy föl háttérhatalmi spekulációival.

Most épp Hidvéghi Balázsra, a Fidesz kommunikációs igazgatójára került a sor, hogy sorosozzon egy jóízűt.

Mai sajtótájékoztatóján a politikus egész egyszerűen Majtényi Lászlót Soros György államfőjelöltjének nevezte. Kósa Lajos már születésekor halhatatlan produkciója után ehhez nyilván nagy bátorságra volt szükség.

Hidvéghi így fogalmazott: „idegen hatalmi érdekek szolgálatáról beszélhetünk”, így a jelölt méltatlan arra, hogy a magyar nemzet államfője legyen.

Hidvéghi hozzáfűzte még, hogy szerinte szégyenteljes, hogy a baloldali pártok beálltak Majtényi László mögé – ahelyett, hogy olyan jelöltet állítottak volna, aki a magyar érdekeket szolgálja. Úgy vélte, jobb lett volna, ha Majtényi László tisztázza, hogy honnan kapott pénzt, ezért cserébe milyen elvárásokat fogalmaztak meg vele szemben, és milyen érdekeket képvisel – derül ki az MTI tudósításából.

Az Országgyűlés hétfőn választja meg Magyarország következő köztársasági elnökét

öt évre. Az első forduló akkor lesz eredményes, ha az egyik jelölt kétharmados támogatást szerez. Eredménytelenség esetén üstöllést második szavazást tartanak, amelynek végén az a jelölt válik államfővé, aki – a voksok számától függetlenül – a legtöbb szavazatot kapta. Így persze könnyű.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.