Már nem is titkolják: a kormány bevallotta, hogy az egyházi iskolák a legfontosabb szövetségesei

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 4.

Villámnarancs

Az állami iskolákba meg majd te viszed a vécépapírt, kedves szülő!

Az elmúlt években egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a kormány aránytalan mértékben tolja a pénzt az egyházi iskolákba: még július végén tekintettük át, hogyan pumpálja a közpénzt a kormány az egyházi intézményekbe, miközben az állami iskolákra egyre kevesebbet fordít. Beszédes az is, amit Lázár János mondott tavaly, miszerint a mai magyar állam meggyőződése, hogy az oktatás legfontosabb szereplői az egyházi fenntartású intézmények.

false

 

Fotó: MTI

Most tulajdonképpen ezt erősítette meg Varga Mihály, aki tegnap a „szentmártonkátai Székely József Református Általános Iskola tornatermének alapkőletételi ünnepségén” beszélt arról, hogy mit is gondol a kormány az oktatásról. A Fidesz.hu beszámolója szerint a nemzetgazdasági miniszter azt mondta: „Európa jövője akkor áll biztos lábakon, ha a következő generációk tudása támaszkodik a kétezer éves kereszténység humanizmust és nemzetet megtartó erejére. Az erőszakos, nemzeti kultúrákat nem tisztelő bevándorláspárti ideológiával szemben a hit, remény és szeretet üzenetét átadó egyházi iskolák a legfontosabb szövetségeseink.”

Erre persze lehet azt mondani, hogy csupán a szokásos bullshit, de Varga folytatta is, és amit mondott, abból megint csak az derül ki, hogy az egyházi iskolákra itt szép világ vár, a többi meg le van szarva. Varga Mihály ugyanis emlékeztetett arra is, hogy tavaly decemberben a kormány 24 milliárd forint támogatást adott a református oktatási és szociális intézmények építésére, valamint meglévők renoválására, de felhívta a figyelmet, hogy „ne legyünk restek” élni a jogunkkal, és adjuk a személyi jövedelemadónk 1 százalékát az egyházaknak.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.