A PestiSrácok kiáll Simicska ellen a sajtószabadság nevében

  • narancs.hu
  • 2015. február 8.

Villámnarancs

Tegnap közleményt jelentetett meg a pestisracok.hu „Kiállunk a lelkiismereti okokból távozó kollégáink mellett” címmel. És nem szakadt le a plafon.

A magát „oknyomozó- és hírportál”-ként definiáló, amúgy a kormány által támogatott pestisracok.hu tegnap közleményben határolódott el Simicska Lajostól, és állt ki a Magyar Nemzettől, a HírTv-től és a Lánchíd Rádiótól távozó „lelkiismeretesek” mellett. Közleményüket itt olvashatják, kedvcsinálónak legyen elég ennyi: „Az utóbbi időben egyre inkább klasszikus oligarchaként viselkedő Simicska Lajos nagyvállalkozó (...) világos bizonyságát adta annak, hogy valójában mit gondol a média szerepéről és a sajtószabadságról Magyarországon. Miközben fülsértő módon diktatúrát kiált, tettei és stílusa a keleti féldiktatúrák világát idézte fel. (...) Természetesen nem lehet eltekinteni azoktól az okoktól és egyéni felelősségektől, amelyek a hirdetőoszlopok világának kisvállalkozóját több meghatározó iparágban és a médiapiacon is megkerülhetetlen szereplővé tették. És nem lehet megfeledkezni Simicska Lajos érdemeiről sem, amellyel hozzájárult a kiegyensúlyozottabb médiaviszonyok kialakulásához. De ezek a napok most a szabadság és a demokrácia minimumáról szólnak. Ideje véget vetni a színjátéknak és világnézettől, pártszimpátiától és üzleti érdekektől függetlenül erélyesen kiállni azon minimum mellett, amely a nyugati világot elválasztja más világok kocsmai jellegű erőviszonyokon nyugvó berendezkedéseitől.”

A p. srácok a végén megjegyzik, hogy remélik, a „váratlan fordulatot követő megdöbbenés, részvét és káröröm hullámverését a média és a közélet formálónak fejében felváltja a sajtószabadságról való felelős gondolkodás, hogy a legféltettebb demokratikus és morális értékeinket semmiféle despotikus érdekből ne lehessen többé lábbal tiporni ebben az országban”.

Kár, hogy azt nem fejtik bővebben, számukra ilyen hátszéllel konkrétan mégis mi a túró a „legféltettebb demokratikus és morális érték”. No meg azt is elmagyarázhatnák, hogy szerintük Simicska miért csak „az utóbbi időben” vált „klasszikus oligarchává”?

Srácok, előtte mi volt a Lajos? A Mikulás? Szóval, tényleg ideje véget vetni a színjátéknak!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.