Visszhang: film

A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya

Visszhang

Ha egyik meglévő kategóriába sem férsz bele, csinálj egyet magadnak – ezt üzeni utóbbi alkotásaival Nicolas Cage.

A színész a 2000-es évektől gyengébb szerepeivel, és a bulvárt tenyeréből etető magánéletével gyakorlatilag módszeresen építette le azt a renomét, amelyet a 90-es évek egyik ikonjaként az olyan filmjeivel szerzett, mint az Ál-arc vagy a Con Air.

Az önsorsrontás koronázatlan királya mindent a legmagasabb hőfokon éget, legyen az a munka (több mint száz szerepet jegyez), az alkohol vagy akár önmaga. De akármilyen minőségűek is a filmjei, a botránnyal vegyes őrületre kiéhezett közönség és a vitathatatlan tehetség támasztotta kereslet mindig eljuttatta őt egyik szereptől a másikig. Ez a folyamat pedig A sziklától tavaly egy egészen furcsa, a szitokszavak gyökereit feltáró sorozathoz, majd egy malacáért gyilkolni kész remete érzelmes történetéhez vezetett, s most pedig egy biográfiaszagú paródiában csúcsosodik ki.

Nick Cage (Nicolas Cage) olyan színész óriás, akinek a legendái már keresettebbek, mint a művészete, ám a megbízásai egyre fogynak, noha az egész életét és családját áldozza fel ő Thalia oltárán. Pénz híján kénytelen elvállalni egy születésnapi fellépést, ahol a fegyverkartell fejét ünneplik, aki maga is forgatókönyveket ír. Nick arra kényszerül, hogy beépüljön a csapatba, a fedő sztori hitelességéhez pedig közös filmet kell készítenie Javival (Pedro Pascal). De hogyan tudna egymás ellen harcolni két férfi, ha mindkettőjük imádatának tárgya ugyanaz: az utánozhatatlan Nick Cage?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."