Visszhang: film

A kaszkadőr

  • SzSz
  • 2024. május 15.

Visszhang

Felgyújtják, felrobbantják, repülő autóba ültetik vagy épp lelökik a magasból – a kaszkadőrnek mégsem jár Oscar-díj.

Hosszú évek óta húzódó probléma ez, de most, hogy a casting directorok kierőszakoltak egy kategóriát, rajtuk, na meg a szinkronszínészeken a sor. Oscar-kampányuk egyik legfőbb kortesfilmje

A kaszkadőr, amelyet nem véletlenül épp az idei díjátadón promózott be a két főszereplő.

Egyikük, Ryan Gosling nemrég még a toxikus maszkulinitásból csinált paródiát a Barbie-ban. Szerepe most is hasonló: szeretné visszanyerni operatőrből rendezővé avanzsáló kedvese (Emily Blunt) kegyeit. Ehhez azonban először le kell nyelnie büszkeségét: legutóbbi közös munkájuk során ugyanis csúnya balesetet szenvedett, majd elvonult a világ elől. Az új mozifilm forgatásán azonban egymást érik a problémák: a főszereplő, egy nagyképű sztár eltűnik, a producer mindenbe beleüti az orrát, majd egy hulla is felbukkan. A történetnek nagyjából annyi értelme van, mint annak a paródiába is beillő sci-finek, amelyet a filmbeli stáb forgat, de az akciót jegyző David Leitchnek (A gyilkos járat; Halálos iramban: Hobbs és Shaw; Deadpool 2) ez már afféle rendezői védjegyévé vált: ha elég fasza a főhős és a cool beszólások között elég sok bomba robban, a sztori senkit nem érdekel. Lényegében igaza van, A kaszkadőr egy filmrajongó lelkes, jól kinéző és butácska filmje, elsősorban film­rajongóknak, amelyben még egy Guinness-rekord is összejött: soha egyetlen filmben sem láthattuk még, hogy egy autó nyolc és fél fordulatot végrehajtva borul fel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.