Visszhang: tévésorozat

A mackó

  • SzSz
  • 2022. november 23.

Visszhang

Még el sem döntöttük, hol és mit eszünk ebédre, amikor a kajáldában már káosszal teli, őrült munka folyik.

A vécé elromlott és a víz elárasztotta az asztalokat; a hús előkészítésért felelős szakács késik; marhából túl keveset rendeltek; a pastry chef kéttortányi lemaradásban van; a személyzet pedig épp harmadszor küldi el egymást a kurva anyjába, felmondással fenyegetőzve. Legalábbis ez történik a sorozat fókuszában álló olasz szendvicsétteremben, minden áldott nap.

A mackóban ott van a tökéletes ételek mögött álló vér, veríték és könny, csakúgy, mint a tavalyi brit Forráspontban – igaz, a feszültséget itt az egysnittes felvétel helyett a káromkodás ritmusára szaggató vágás adja –, Christopher Storer show-ja mégsem egy tipikus konyhafőnök-sorozat. Michelin-csillagos étterem helyett egy koszos kis családi kajáldában járunk, amelynek vezetője öngyilkos lett, így a helyét öccse, Carmy veszi át – aki épp fehér abroszos luxushelyeken szerzett hírnevet és tapasztalatot magának. A főszerepet a Szégyentelenekből ismerős Jeremy Allen White alakítja, aki minden pillanatban úgy fest, mint akinek órák óta szüksége lenne egy cigiszünetre. A gyász mellett az addikcióival is meg kell küzdenie.

A Chicago Cubs baseballcsapat, húsos szendvicsek és bűnözés – e sorozatban minden megjelenik, amit a popkultúrában chicagóiként szokás azonosítani. De közben személyes drámákon keresztül tökéletesen mutatja be azt a dilemmát, amellyel az éttermek, városrészek, sőt az emberek többsége is bajlódik: hogyan fejlődjenek úgy, hogy közben ne felejtsék el a múltjukat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.