Visszhang: film

A vadnyugat törvényei szerint

Visszhang

A klasszikus amerikai westernben (még a sokat dicsért revizionista változatokban is) szisztematikusan törölték a fekete pisztolyhősöket.

A fősodorban talán csak Quentin Tarantino kísérletezett az utóbbi időben (Django elszabadul), bár az ő gárdája sem tisztán fekete színészekből állt (erre csak Mario Van Peebles Posse című 1993-as művében volt példa). Pedig bőven rótták ők is a prérit, köztük Nat Love, Rufus Buck vagy Stagecoach Mary. Jeymes Samuel nekik tesz igazságot, nagy elánnal és kifogástalan stílusérzékkel. Túlzott történelmi hűséggel ugyan nem vádolható, a hangsúly inkább a gesztuson van.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

És meghalni a gyönyörtől

„A fájdalom politikai kérdés, a gyönyör politikai kérdés” – okítja a haldokló Mollyt (Michelle Williams) egy gyönyörű leszbikus (Esco Jouléy), aki egy személyben radikálisan szabad szexuális felfedező és empatikus szociális munkás is.

Végtére is a gyerek az első

Lehet-e hazugságra építeni értelmes életet, főleg másokét, a családtagjainkét, a gyerekünkét? Persze kizárólag az ő érdekükben! Van-e olyan érdek, ami fontosabb, mint az igazság?