Visszhang: film

Utolsó éjszaka a Sohóban

  • - kg -
  • 2021. november 10.

Visszhang

Szegény Ellie, mindene London és a hatvanas évek, ideálmodja vissza magát a zord jelenből és hopp, már nem is egy vidékről felköltözött szürke egér, hanem ő Sandie, a Swinging Sixties aranytorkú ígérete.

Edgar Wright, a divatos brit rendezőígéret jól eljátszik a talánnyal, hogy álmodja-e csupán Ellie Sandie-t, netán a leány orvosi eset, akinek túl nagy falat London és a divatiskolai menők sznob lenézése. Nem túl eredeti alaphelyzet, de talán van valami Wright rejtélyeskedése mögött, több annál, hogy kéjesen mutogathassa a múltidéző díszleteket, vagy hogy filmtörténeti kurzust tartva felsorolhassa, hogy a Darling, A lepkegyűjtő, A szolga, a Kamerales, az Iszonyat és a Nagyítás mellett még mely film-, autó- és öngyújtóklasszikusok ihlették.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

És meghalni a gyönyörtől

„A fájdalom politikai kérdés, a gyönyör politikai kérdés” – okítja a haldokló Mollyt (Michelle Williams) egy gyönyörű leszbikus (Esco Jouléy), aki egy személyben radikálisan szabad szexuális felfedező és empatikus szociális munkás is.

Végtére is a gyerek az első

Lehet-e hazugságra építeni értelmes életet, főleg másokét, a családtagjainkét, a gyerekünkét? Persze kizárólag az ő érdekükben! Van-e olyan érdek, ami fontosabb, mint az igazság?