Visszhang: film

Utolsó éjszaka a Sohóban

  • - kg -
  • 2021. november 10.

Visszhang

Szegény Ellie, mindene London és a hatvanas évek, ideálmodja vissza magát a zord jelenből és hopp, már nem is egy vidékről felköltözött szürke egér, hanem ő Sandie, a Swinging Sixties aranytorkú ígérete.

Edgar Wright, a divatos brit rendezőígéret jól eljátszik a talánnyal, hogy álmodja-e csupán Ellie Sandie-t, netán a leány orvosi eset, akinek túl nagy falat London és a divatiskolai menők sznob lenézése. Nem túl eredeti alaphelyzet, de talán van valami Wright rejtélyeskedése mögött, több annál, hogy kéjesen mutogathassa a múltidéző díszleteket, vagy hogy filmtörténeti kurzust tartva felsorolhassa, hogy a Darling, A lepkegyűjtő, A szolga, a Kamerales, az Iszonyat és a Nagyítás mellett még mely film-, autó- és öngyújtóklasszikusok ihlették.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.