Visszhang: koncert

Amyl and the Sniffers

Visszhang

Az ausztrál zenekar nem találta fel a spanyolviaszt.

Nyers és viszonylag hagyománytisztelő garázspunkot játszanak, de két évvel ezelőtti, második nagylemezük, a Comfort to Me mégis nagyot robbant, az­óta pedig turnéztak a Green Day vendégeként, és végigjárták az összes nagy fesztivált a Glastonburytől a Primaveráig. Nincs az a cikk, amely nem írná le róluk, hogy mennyire jók koncerten, a magyar közönség ezt az idei Sziget hétfői napján tapasztalhatta meg először.

A Sniffersnek szerencséje volt, hogy a hét legérdektelenebb főfellépőjével, Macklemore-ral játszottak egy időben, és így az ő koncertjükre is meglehetősen sokan összegyűltek. Az pedig hamar egyértelművé vált, hogy tényleg nagyon szórakoztató őket nézni. A ritmus­­szekció kinézetre és játékra is beleillene bármelyik streetpunk zenekarba, a gitáros Dec Martins visszafogottságában is vicces jelenség, az énekesnő Amy Taylor pedig az első perctől az utolsóig uralta a színpadot. Ugrált, táncolt, bohóckodott, fekvőtámaszokat nyomott, felest öntött az egyik fotós szájába, közben látható jó kedvvel kiabálta végig a koncertet. Taylorék műsorának a legnagyobb tétje az volt, hogy a kis terjedelmű és nem annyira változatos életműhöz képest hosszú szett mikor válik kissé fakóvá vagy önismétlővé, de különösebb erőlködés nélkül képesek voltak fenntartani az érdeklődést. A Sniffers tényleg nagyon jó koncertzenekar.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”