Visszhang: koncert

Amyl and the Sniffers

Visszhang

Az ausztrál zenekar nem találta fel a spanyolviaszt.

Nyers és viszonylag hagyománytisztelő garázspunkot játszanak, de két évvel ezelőtti, második nagylemezük, a Comfort to Me mégis nagyot robbant, az­óta pedig turnéztak a Green Day vendégeként, és végigjárták az összes nagy fesztivált a Glastonburytől a Primaveráig. Nincs az a cikk, amely nem írná le róluk, hogy mennyire jók koncerten, a magyar közönség ezt az idei Sziget hétfői napján tapasztalhatta meg először.

A Sniffersnek szerencséje volt, hogy a hét legérdektelenebb főfellépőjével, Macklemore-ral játszottak egy időben, és így az ő koncertjükre is meglehetősen sokan összegyűltek. Az pedig hamar egyértelművé vált, hogy tényleg nagyon szórakoztató őket nézni. A ritmus­­szekció kinézetre és játékra is beleillene bármelyik streetpunk zenekarba, a gitáros Dec Martins visszafogottságában is vicces jelenség, az énekesnő Amy Taylor pedig az első perctől az utolsóig uralta a színpadot. Ugrált, táncolt, bohóckodott, fekvőtámaszokat nyomott, felest öntött az egyik fotós szájába, közben látható jó kedvvel kiabálta végig a koncertet. Taylorék műsorának a legnagyobb tétje az volt, hogy a kis terjedelmű és nem annyira változatos életműhöz képest hosszú szett mikor válik kissé fakóvá vagy önismétlővé, de különösebb erőlködés nélkül képesek voltak fenntartani az érdeklődést. A Sniffers tényleg nagyon jó koncertzenekar.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.