Visszhang: koncert

Amyl and the Sniffers

Visszhang

Az ausztrál zenekar nem találta fel a spanyolviaszt.

Nyers és viszonylag hagyománytisztelő garázspunkot játszanak, de két évvel ezelőtti, második nagylemezük, a Comfort to Me mégis nagyot robbant, az­óta pedig turnéztak a Green Day vendégeként, és végigjárták az összes nagy fesztivált a Glastonburytől a Primaveráig. Nincs az a cikk, amely nem írná le róluk, hogy mennyire jók koncerten, a magyar közönség ezt az idei Sziget hétfői napján tapasztalhatta meg először.

A Sniffersnek szerencséje volt, hogy a hét legérdektelenebb főfellépőjével, Macklemore-ral játszottak egy időben, és így az ő koncertjükre is meglehetősen sokan összegyűltek. Az pedig hamar egyértelművé vált, hogy tényleg nagyon szórakoztató őket nézni. A ritmus­­szekció kinézetre és játékra is beleillene bármelyik streetpunk zenekarba, a gitáros Dec Martins visszafogottságában is vicces jelenség, az énekesnő Amy Taylor pedig az első perctől az utolsóig uralta a színpadot. Ugrált, táncolt, bohóckodott, fekvőtámaszokat nyomott, felest öntött az egyik fotós szájába, közben látható jó kedvvel kiabálta végig a koncertet. Taylorék műsorának a legnagyobb tétje az volt, hogy a kis terjedelmű és nem annyira változatos életműhöz képest hosszú szett mikor válik kissé fakóvá vagy önismétlővé, de különösebb erőlködés nélkül képesek voltak fenntartani az érdeklődést. A Sniffers tényleg nagyon jó koncertzenekar.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."