Visszhang: koncert

Lorde

Visszhang

Jelentős késéssel, a színpad egyik láthatatlan pontján kezdte el Lorde a koncertjét.

Rögtön a legnagyobb slágerével, a Royalsszal indította a műsort, és ekkor még remélni lehetett, hogy zenekarának tagjai majd egyesével fognak megjelenni a színpadon, mint a Talking Heads Stop Making Sense című koncertfilmjében. De hamar kiderült, hogy erről szó sincsen. Bár év elején még héttagú együttese volt, ebből mindössze a dobos és a szintetizátoros maradt meg, és őket is eléggé elbújtatták a háttérben. Az új-zélandi énekesnőnek így egyedül kellett elvinnie a hátán a koncertet. Derekasan elugrált többször is a színpad egyik végétől a másikig, de ez nagyjából a harmadik számig volt izgalmas, onnantól kezdett egy nagyon költséges karaoke-előadásra emlékeztetni a fellépés. Bár meglepő módon volt egy Disclosure-feldolgozás, a programban sem vállalt nagy kockázatot: a legutóbbi, zenei szempontból legizgalmasabb lemezéről mindössze két dalt zavart le az elején, pedig az egyre egysíkúbbá váló koncert háromnegyedénél jól jöttek volna a Solar Power számai. A koncert utolsó dalának, a Green Lightnak a nagy meglepetése a Lorde előtt fellépő Caroline Polachek beugrása volt, ami reklámfogásként is működött, mert másnapra ezzel volt tele az internetes szaksajtó, de leginkább azért volt fontos, mert ekkor végre újra élettel telt meg a színpad. Kellett volna még néhány hasonló pillanat, mert ha ez nincs, akkor legfeljebb az maradt volna meg az emlékezetünkben, hogy az egyik dal közben elromlott a mikrofon.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.