Visszhang: koncert

Lorde

Visszhang

Jelentős késéssel, a színpad egyik láthatatlan pontján kezdte el Lorde a koncertjét.

Rögtön a legnagyobb slágerével, a Royalsszal indította a műsort, és ekkor még remélni lehetett, hogy zenekarának tagjai majd egyesével fognak megjelenni a színpadon, mint a Talking Heads Stop Making Sense című koncertfilmjében. De hamar kiderült, hogy erről szó sincsen. Bár év elején még héttagú együttese volt, ebből mindössze a dobos és a szintetizátoros maradt meg, és őket is eléggé elbújtatták a háttérben. Az új-zélandi énekesnőnek így egyedül kellett elvinnie a hátán a koncertet. Derekasan elugrált többször is a színpad egyik végétől a másikig, de ez nagyjából a harmadik számig volt izgalmas, onnantól kezdett egy nagyon költséges karaoke-előadásra emlékeztetni a fellépés. Bár meglepő módon volt egy Disclosure-feldolgozás, a programban sem vállalt nagy kockázatot: a legutóbbi, zenei szempontból legizgalmasabb lemezéről mindössze két dalt zavart le az elején, pedig az egyre egysíkúbbá váló koncert háromnegyedénél jól jöttek volna a Solar Power számai. A koncert utolsó dalának, a Green Lightnak a nagy meglepetése a Lorde előtt fellépő Caroline Polachek beugrása volt, ami reklámfogásként is működött, mert másnapra ezzel volt tele az internetes szaksajtó, de leginkább azért volt fontos, mert ekkor végre újra élettel telt meg a színpad. Kellett volna még néhány hasonló pillanat, mert ha ez nincs, akkor legfeljebb az maradt volna meg az emlékezetünkben, hogy az egyik dal közben elromlott a mikrofon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.