Visszhang: koncert

Lorde

Visszhang

Jelentős késéssel, a színpad egyik láthatatlan pontján kezdte el Lorde a koncertjét.

Rögtön a legnagyobb slágerével, a Royalsszal indította a műsort, és ekkor még remélni lehetett, hogy zenekarának tagjai majd egyesével fognak megjelenni a színpadon, mint a Talking Heads Stop Making Sense című koncertfilmjében. De hamar kiderült, hogy erről szó sincsen. Bár év elején még héttagú együttese volt, ebből mindössze a dobos és a szintetizátoros maradt meg, és őket is eléggé elbújtatták a háttérben. Az új-zélandi énekesnőnek így egyedül kellett elvinnie a hátán a koncertet. Derekasan elugrált többször is a színpad egyik végétől a másikig, de ez nagyjából a harmadik számig volt izgalmas, onnantól kezdett egy nagyon költséges karaoke-előadásra emlékeztetni a fellépés. Bár meglepő módon volt egy Disclosure-feldolgozás, a programban sem vállalt nagy kockázatot: a legutóbbi, zenei szempontból legizgalmasabb lemezéről mindössze két dalt zavart le az elején, pedig az egyre egysíkúbbá váló koncert háromnegyedénél jól jöttek volna a Solar Power számai. A koncert utolsó dalának, a Green Lightnak a nagy meglepetése a Lorde előtt fellépő Caroline Polachek beugrása volt, ami reklámfogásként is működött, mert másnapra ezzel volt tele az internetes szaksajtó, de leginkább azért volt fontos, mert ekkor végre újra élettel telt meg a színpad. Kellett volna még néhány hasonló pillanat, mert ha ez nincs, akkor legfeljebb az maradt volna meg az emlékezetünkben, hogy az egyik dal közben elromlott a mikrofon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."