Visszhang: tévésorozat

Az afterparti

  • SzSz
  • 2023. szeptember 13.

Visszhang

Rian Johnson Tőrbe ejtvéje óta még csak négy év telt el, mégis többen bújtak elő a köpenyege alól, mint ahány gyanúsítottat egy átlagos Agatha Christie-regény felvonultat.

Nincs semmi újdonság tehát a posztmodern, önreflektív gyilkossági rejtélyekben, Christopher Miller mégis igyekszik valami új színt felvinni a klisék köré. Alkotótársával, Phil Lorddal az elmúlt évek legkreatívabb animációit jegyzik (A Lego-kaland; Pókember – Irány a Pókverzum), Az afterparti viszont olyan, mint egy forgatókönyvíró-iskolai röpdolgozat, ahol a lelkes növendékek igyekszenek a lehető legtöbb leleménnyel kitűnni. A sztori egy gimis osztálytalálkozón játszódik, amelynek utóbulija gyilkosságba torkollik. A kiérkező habókos rendőr (Tiffany Haddish) minden jelenlévőt kihallgat, s ahogy az már lenni szokott, indítéka valamennyi szereplőnek akadt, de mindenki tagad. Ahogy jönnek sorra a tanúk, úgy változik a vallomások hangulata, és ezzel az epizódok műfaja: akad tinifilm, akció, animáció és pszichothriller is.

A zsonglőrködés közben viszont szinte teljesen elsikkad a bűntény, így a néző hamar veszít lelkesedéséből – főleg azért, mert a figurák nem túl érdekesek.

A második évadra némiképp javul a helyzet. A még közhelyesebb alapfelállás (esküvő) még több kreativitást követelt az íróktól: itt már van példa Wes Andersonra, erotikus thrillerre és talált szalagos mozira is. Nemcsak Haddish kap nagyobb teret, hogy bemutassa, milyen remek komika, de az új, ismertebb arcokat felvonultató szereplőgárda is jobban teljesít.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)