Visszhang: tévésorozat

Balhé

Visszhang

Mi kell ahhoz, hogy egy egyszerű közúti összezördülés életeket felemésztő bosszúhadjárattá fajuljon?

Lee Sung Jin félórás epizódokból álló komédiasorozata csak látszólag invitál önfeledt röhögésre. Szinte észrevétlenül kúszik be az ismerősség érzése, a mindennapokat átszövő, nehezen megfogható frusztráció, ami ott ül mindannyiunk zsigereiben; akkor is be tudjuk azonosítani, ha a Balhéban egy nagyon specifikus kulturális közeget látunk.

Nyilván nem véletlen, hogy Lee ázsiai-amerikaiakat és Los Angeles környékét választja tárgyául. Az örök vesztes kivitelező, Danny Cho (Steven Yeun) és a szobanövény-startupból vagyonokat kereső Amy Lau (Ali Wong) osztályhelyzetüket tekintve nem is lehetnének távolabb egymástól, de bevándorló hátterük mégis összekapcsolja őket (ez a kettős identitás a témája a Minden, mindenhol, mindenkornak, a Minarinak és A búcsúnak is). Lee gonosz, kaján, de végső soron nagyon szomorú párbajba zárja tökéletlen hőseit, akiket egyformán lehet szeretni, szánni és utálni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.