Visszhang: koncert

Baxter Dury

Visszhang

Már kisiskolásként édesapja, Ian Dury lemezborítóján pózolt.

Nem volt ez könnyű örökség, a brit zenész hosszú időn keresztül igyekezett apja árnyékából kilépni, és ez, az előző évtizedben megjelent lemezeivel sikerült is. Baxter Dury, apjához hasonlóan, nem énekesi adottságaival hódít, a szintifunkos-diszkós alapokra inkább csak rádumál.

Legutóbbi lemeze, a tavalyi I Thought I Was Better Than You nem a legerősebb darabja a diszkográfiájának, de azért így is örömteli hír volt, hogy Magyarországra is ellátogat.

A Magyar Zene Háza nagyterme, ha szellősen is, de megtelt Dury és három hangszeres társának fellépésére. Míg a frontember lemezeken többnyire szenvtelen hangon mormog és dörmög, a koncerten jóval nagyobb intenzitással adta elő dalait, néha már-már úgy viselkedett, mintha egy punk zenekarban üvöltözne. Színpadi jelenléte inkább valamiféle performance-ra emlékeztetett, az instrumentális részek alatt úgy járkált fel-alá, mintha kocsmai verekedésre készülne, máskor úgy ünnepeltette magát, mintha éppen megnyert volna egy bokszmeccset. A közönség jól vette a lapot és hatalmas ovációval fogadta az új album dalait is, amelyek a műsor gerincét adták. Duryt mintha ez meg is lepte volna kissé, a koncert második felében egyre többször esett ki a szerepéből és eresztett meg egy-egy kisfiús mosolyt. Egészen őszintének tűnt a koncert végén elmondott hálálkodás a budapesti közönségnek, de természetesen kedvenc szavát, a fuckingot azért belefűzte legalább háromszor.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.