Visszhang: tévésorozat

Becoming Karl Lagerfeld

Visszhang

Az eredmény szórakoztató...

Nem ezt várnánk egy divattervező-portrétól, de a széria több rokonságot mutat a közelmúlt gonosz-eredettörténeteivel (Demóna, Szörnyella, Joker), mint saját testvérkéi­vel (The Assassination of Gianni Versace, Halston, A Gucci-ház, Cristóbal Balenciaga). A kései éveiben szó szerint Bond-gonoszként öltözködő Lagerfeld nem egy szerethető figura (lásd botrányos kijelentéseit a szőrmeviselésről, a #MeToo-mozgalomról vagy Merkel menekültpolitikájáról), így a sorozat készítői magukat állítják jelentős kihívás elé, amikor Karl esendő oldalára koncentrálnak.

Az eredmény szórakoztató, de felületes portré Lagerfeld korai, a Chanel-éra előtti életéből. A ruhatervek és a modellek csak mutatós díszletként szolgálnak a valódi izgalomhoz, amely három szép és epekedő férfi között bonyolódik. Karl és korábbi barátja/riválisa, Yves Saint Laurent (Arnaud Valois) is egy fiatal író, Jacques de Bascher (Théodore Pellerin) kegyeiért verseng. A sorozat ínycsiklandozóan lebegteti, hogy valójában ki féltékeny kire, és a szerelmi dráma Daniel Brühlnek is alkalmat ad, hogy időnként alkatának megfelelő gyengédséggel töltse meg a hűvös divattervezőt. Felszínessége ellenére a széria remekül megragadja Karl ellentmondásait: az éhes ambíciót és az elbújni vágyást, amit két hű anyafigura – saját mamája és a Chloé alapítója, Gaby Aghion – is igyekeznek oldani benne. De máris látjuk a jeleit, hogy kontrollmániája és zárkózottsága hogyan taszítja majd el azokat, akik szeretik. Pikírt tabló a 70-es évek párizsi divatvilágáról.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.