Visszhang: tévésorozat

Becoming Karl Lagerfeld

Visszhang

Az eredmény szórakoztató...

Nem ezt várnánk egy divattervező-portrétól, de a széria több rokonságot mutat a közelmúlt gonosz-eredettörténeteivel (Demóna, Szörnyella, Joker), mint saját testvérkéi­vel (The Assassination of Gianni Versace, Halston, A Gucci-ház, Cristóbal Balenciaga). A kései éveiben szó szerint Bond-gonoszként öltözködő Lagerfeld nem egy szerethető figura (lásd botrányos kijelentéseit a szőrmeviselésről, a #MeToo-mozgalomról vagy Merkel menekültpolitikájáról), így a sorozat készítői magukat állítják jelentős kihívás elé, amikor Karl esendő oldalára koncentrálnak.

Az eredmény szórakoztató, de felületes portré Lagerfeld korai, a Chanel-éra előtti életéből. A ruhatervek és a modellek csak mutatós díszletként szolgálnak a valódi izgalomhoz, amely három szép és epekedő férfi között bonyolódik. Karl és korábbi barátja/riválisa, Yves Saint Laurent (Arnaud Valois) is egy fiatal író, Jacques de Bascher (Théodore Pellerin) kegyeiért verseng. A sorozat ínycsiklandozóan lebegteti, hogy valójában ki féltékeny kire, és a szerelmi dráma Daniel Brühlnek is alkalmat ad, hogy időnként alkatának megfelelő gyengédséggel töltse meg a hűvös divattervezőt. Felszínessége ellenére a széria remekül megragadja Karl ellentmondásait: az éhes ambíciót és az elbújni vágyást, amit két hű anyafigura – saját mamája és a Chloé alapítója, Gaby Aghion – is igyekeznek oldani benne. De máris látjuk a jeleit, hogy kontrollmániája és zárkózottsága hogyan taszítja majd el azokat, akik szeretik. Pikírt tabló a 70-es évek párizsi divatvilágáról.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.