Visszhang: film

Bad Boys: Mindent vagy többet

  • SzSz
  • 2024. június 12.

Visszhang

A harmadik résznél joggal hihettük azt, hogy a rosszfiúk filmes pályafutása körbeért.

A ma már bevettnek számító örökségfolytatások minden rubrikáját kipipálták. Visszatérés több mint tíz év után? Pipa. Fiatal suhancokkal megspékelt öregedő főhősök? Pipa. Édesbús nosztalgia és egy fontos hős halála? Pipa. Ezek után mit lehet még tenni egy negyedik epizódba?

Például leporolni minden egyes, az elcsépelt folytatásokhoz kitalált dramaturgiai stiklit. Van itt üzenet a múltból és a síron túlról; közönségkedvenc figura, aki végre megkapja a maga öt percét; jók, akikről kiderül, hogy rosszak; és persze rosszak, akik jóvá válnak. A Mindent vagy többet legnagyobb csavarja mégis az, hogy megcseréli a szerepeket: egy szívrohamot követő megvilágosodás után Marcusból (Martin Lawrence) vakmerő, merész zsaru válik, míg az eddig vagánykodó Mike (Will Smith) megnősül, és ő válik a csapat fékévé és ellensúlyává. Így próbálják tisztára mosni egykori főnökük nevét és a saját becsületüket, miközben egy különösen kegyetlen bűnöző vadászik rájuk.

Az előző rész rendezői, Adil és Bilall most továbbemelték a tétet: kamerájuk repül, ugrik, pattan, pörög és csattog, amíg ugyanis a valóban megkapó akciójeleneteket nézzük, legalább nem gondolkodunk azon, hogy ennek az egész haddelhaddnak mi is az értelme. A Halálos iramban-filmek farvizén immár a Bad Boys is folyamatosan a család fontosságáról beszél, ám friss házasság ide, gyerekek oda, valódi kapcsolat továbbra is csak a két főhős között létezik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.