Visszhang: lemez

Big Thief: Double Infinity

Visszhang

Megbonthatatlan egységnek tűnt a Big Thief az elmúlt évtizedben.

Tavaly a szigetes koncertjük előtt néhány héttel viszont váratlanul kiszállt az alapító basszusgitáros Max Oleartchik, a hivatalos közlemény pedig arról tudósított, hogy ezzel egy merőben más új fejezet veszi kezdetét a zenekar történetében. A Double Infinity nyitódalát meghallgatva ember legyen a talpán, aki csukott szemmel megmondaná, hogy bármi is változott az indie-rock üstökösének háza táján az elmúlt időszakban. Ha az együttes tartotta volna magát a több helyen elhintett eredeti koncepcióhoz, miszerint egy karcos rocklemezt fognak készíteni, akkor persze más lenne a helyzet. De súlyos gitárriffek nincsenek, a dalszerző Adrianne Lenker folkos hatásai és tudatfolyamszerű szövegei maradtak, és a közreműködő 11 stúdiózenész jelenléte sem okoz különösebb zavart a hallgatóban. Közülük az ambient-zenész Laraaji extra textúráit, illetve az Oleartchikot helyettesítő, a jazz felől érkezett Joshua Crumbly izgalmas basszusjátékát lehet kiemelni; nem lenne nagy meglepetés, ha utóbbi hosszú távon maradna az együttesnél.

A Big Thief hatodik stúdiólemezének legnagyobb erénye, hogy olyan könnyeden gurul az elejétől a végéig, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne olyan kiváló dalokat írni, mint amilyen az Incom­prehensible vagy a Grandmother. Nem annyira kalandos, mint a legutóbbi dupla lemez (Dragon New Warm Mountain I Believe in You, 2022), de Lenkeréknek az is nagyon jól áll, ha csak a komfortzónájukon belül maradnak. Akár négyen vannak, akár hárman.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.