Visszhang: lemez

Big Thief: Double Infinity

Visszhang

Megbonthatatlan egységnek tűnt a Big Thief az elmúlt évtizedben.

Tavaly a szigetes koncertjük előtt néhány héttel viszont váratlanul kiszállt az alapító basszusgitáros Max Oleartchik, a hivatalos közlemény pedig arról tudósított, hogy ezzel egy merőben más új fejezet veszi kezdetét a zenekar történetében. A Double Infinity nyitódalát meghallgatva ember legyen a talpán, aki csukott szemmel megmondaná, hogy bármi is változott az indie-rock üstökösének háza táján az elmúlt időszakban. Ha az együttes tartotta volna magát a több helyen elhintett eredeti koncepcióhoz, miszerint egy karcos rocklemezt fognak készíteni, akkor persze más lenne a helyzet. De súlyos gitárriffek nincsenek, a dalszerző Adrianne Lenker folkos hatásai és tudatfolyamszerű szövegei maradtak, és a közreműködő 11 stúdiózenész jelenléte sem okoz különösebb zavart a hallgatóban. Közülük az ambient-zenész Laraaji extra textúráit, illetve az Oleartchikot helyettesítő, a jazz felől érkezett Joshua Crumbly izgalmas basszusjátékát lehet kiemelni; nem lenne nagy meglepetés, ha utóbbi hosszú távon maradna az együttesnél.

A Big Thief hatodik stúdiólemezének legnagyobb erénye, hogy olyan könnyeden gurul az elejétől a végéig, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne olyan kiváló dalokat írni, mint amilyen az Incom­prehensible vagy a Grandmother. Nem annyira kalandos, mint a legutóbbi dupla lemez (Dragon New Warm Mountain I Believe in You, 2022), de Lenkeréknek az is nagyon jól áll, ha csak a komfortzónájukon belül maradnak. Akár négyen vannak, akár hárman.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.