Visszhang: lemez

Big Thief: Double Infinity

Visszhang

Megbonthatatlan egységnek tűnt a Big Thief az elmúlt évtizedben.

Tavaly a szigetes koncertjük előtt néhány héttel viszont váratlanul kiszállt az alapító basszusgitáros Max Oleartchik, a hivatalos közlemény pedig arról tudósított, hogy ezzel egy merőben más új fejezet veszi kezdetét a zenekar történetében. A Double Infinity nyitódalát meghallgatva ember legyen a talpán, aki csukott szemmel megmondaná, hogy bármi is változott az indie-rock üstökösének háza táján az elmúlt időszakban. Ha az együttes tartotta volna magát a több helyen elhintett eredeti koncepcióhoz, miszerint egy karcos rocklemezt fognak készíteni, akkor persze más lenne a helyzet. De súlyos gitárriffek nincsenek, a dalszerző Adrianne Lenker folkos hatásai és tudatfolyamszerű szövegei maradtak, és a közreműködő 11 stúdiózenész jelenléte sem okoz különösebb zavart a hallgatóban. Közülük az ambient-zenész Laraaji extra textúráit, illetve az Oleartchikot helyettesítő, a jazz felől érkezett Joshua Crumbly izgalmas basszusjátékát lehet kiemelni; nem lenne nagy meglepetés, ha utóbbi hosszú távon maradna az együttesnél.

A Big Thief hatodik stúdiólemezének legnagyobb erénye, hogy olyan könnyeden gurul az elejétől a végéig, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne olyan kiváló dalokat írni, mint amilyen az Incom­prehensible vagy a Grandmother. Nem annyira kalandos, mint a legutóbbi dupla lemez (Dragon New Warm Mountain I Believe in You, 2022), de Lenkeréknek az is nagyon jól áll, ha csak a komfortzónájukon belül maradnak. Akár négyen vannak, akár hárman.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.