Visszhang: lemez

Blood Incantation: Absolute Elsewhere

Visszhang

Ha egy metállemez felkerül a Time év végi top 10-es listájára, akkor ott „történt valami”.

Ha ráadásul ez a lemez death metal – azaz minden létező zenei stílus közismerten legkeményebbjei közé sorolható –, akkor pláne érdemes ránézni, hogy mi történhetett. A harmadik lemezénél járó denveri Blood Incantation kiadványa persze a Time-lista nélkül is érdekes lett volna, hiszen olyat hoztak ebben a műfajban, amit nagyon hosszú ideje senki nem tudott: újat tettek hozzá. A recept annyi, hogy a death metalban optimális esetben mindig is jelen lévő progresszív rockos megoldásokat mindenki másnál őszintébben vették elő. Ennek köszönhetően az Absolute Elsewhere néha már-már Pink Floydba hajlik, amit az is jól mutat, hogy bár technikailag hat dalról beszélünk, a lemez valójában két-két rettentő hosszú, de „papíron” feldarabolt szerzeményből áll. Ha kell, progrock, ha kell, drone, ha kell, ambient, ami olyan természetesen hömpölyög a szellős mozdulatlanságból az egyre durvább riffek felé, hogy az igazán metálos kapálásoknál szinte fel sem tűnik, hogy itt már nem szintiszőnyegről, hanem gyomorból jövő hörgésről van szó. Ehhez jár a gyakorlatilag tökéletes hangzás, amelybe valamiféle 1970-es évekbeli koszt is sikerült elrejteni úgy, hogy közben minden hangszer teljes mértékben 21. századi módon került a helyére. Akár annak is érdemes megpróbálkoznia a szövegeiben az emberi tudat eltűnéséről hörgő Blood Incantation harmadik lemezével, aki eddig azt gondolta, képtelen ennyire szélsőséges hangoskodást befogadni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."