Visszhang: színház

Circumstances: Glorious Bodies

Visszhang

Az első pillanatban lehetetlen eldönteni, hogy a kissé zavartnak tűnő néni véletlenül tévedt-e a színpadra.

Csak nézzük tétova mozdulatait, gesztusait. Aztán megérkezik a vele egyidősnek tűnő haver, és a találkozáskor mindkettőjük mozgása megváltozik. Csatlakoznak hozzájuk a többiek; szintén nem fiatalok, s korántsem tökéletesek, ráncosak, némelyiken van súlyfelesleg is. Szép, amit látunk? Elsőre semmiképpen. Bizarr? Igen. Majd történik valami.

Nem is a tökéletesen és precízen végrehajtott mutatványok miatt (csak a testükkel dolgoznak a művészek, nincs se díszlet, se jelmez), de nem is a nyíltan megmutatott félelem (vajon menni fog? fel tudják-e emelni, meg tudják-e tartani egymást?) miatt változik meg minden. A bátorság teszi gyönyörűvé ezt a hat embert. A kitett, romló testükből áradó erő. Tabu az öregedés, nem szeretünk gyengülő énünkre nézni a színpadon. Most képtelenség elfordulni. Piet Van Dycke dán koreográfus társulatában a cirkuszművészet és a tánc egyenlő mértékben van jelen, a vártnál kockázatosabb mutatványok és a kortárstáncelemek tökéletes összhangban vannak, és azonos erővel húzzák alá a produkció nagyon is egyértelmű, világos, mégsem szájba rágva átadott üzenetét. A partnerakrobatikára épülnek az elemek, látjuk: egymás nélkül semmik vagyunk, ám együtt felemelkedhetünk. Akár háromembernyi magasba. És van, aki elkapja a lezuhanót. Humor és tragikum, monotónia és tiszta öröm. Szívszorító produkció.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.