Visszhang: film

Emily bűnbe esik

  • - ts -
  • 2024. november 6.

Visszhang

Rég láttunk, s rég szerettünk már ennyire undok képű hőst, s még régebben annyira szerethető III. Richárdot, mint Aubrey Plaza, Emily megformálója, ebben a kellemesen indie hangulatú műben.

Isten látja lelkét, Emily (Plaza) megpróbálja, milyen jónak lenni; mardosó anyagi gondjait, ha nem is megoldandó, de legalább görgetendő jegelné egy időre művészi ambícióit, s vállalna ő rendes állást, de valami ifjúkori botlás miatt nem megy, sorra felsül az állásinterjúkon. Vagyis az állásinterjú karikatúrákon. Még a protekció sem segít rajta. Ki ne értené meg, amikor úgy dönt, hogy gazember lesz; az ilyesmit nevezte mindenki nagy örömére Magyarország egyik elfeledett belügyminisztere megélhetési bűnözésnek.

Emily alulról kezdi a bankkártyacsalói hivatást, s ez a film – akár egy rendes felnövési történet – a felkapaszkodását kíséri egy darabig a szakág uborkafáján. Ő nem a csúcsokra tör, csak úgy középre, de gyorsan tanul. Úgy persze könnyű jól csinálni, ha valaki nem ütközik komolyan vehető ellenállásba. Akkor tényleg csak elhatározás és tehetség kérdése, viszont szakmai izgalom is viszonylag kevés akad. Ilyenformán az Emily bűnbe esik nem is igazi bűnfilm, nem egy rablómese, hanem valamiféle jellemvázlat jól beállított portrék monokróm, fátyolos lírájától lekísérve, mely abból indul és oda is lyukad ki, hogy a művésznőt jó nézni, a többiek pedig akkor lépjenek be és ki, amikor azt e költemény komótos ritmusa megkívánja. S mindenki példásan teljesít. A történet gyorsan elszáll, de Emily velünk marad. Mondd tehát azt, hogy ennyi megérte.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."