Visszhang: lemez

Európa Kiadó: Love 2020

  • - minek -
  • 2021. november 3.

Visszhang

El sem hisszük, de idén már negyvenéves az Európa Kiadó, amelynek első, az Ikarus Művelődési Házban rögzített, kézről kézre másolt kazettán terjedő demója a Love ’82 nevet viselte.

De a legfrissebb EK-(mini)album pedig nem csak címében idézi meg a sok évtizedes dalcsokrot, hiszen a Szabadíts meg a gonosztól, az egyik legerősebb korai EK-dal most kapott új, erősen pszichedelikus hangszerelést. Minderre tökéletes ürügyet teremt, hogy a tagság azóta sokadszorra is kicserélődött, az utóbbi évek felállása egyértelműen Bujdosó János virtuóz, egyben markáns és kifejező gitárjátéka köré szerveződik, amitől különös fénytörést kapnak Menyhárt Jenő újabb és régebbi keletű szerzeményei. Ez utóbbiakban ezúttal sem kell csalódnunk, a komótos tempóban, de folyamatosan születő dalait előszeretettel recikláló Menyhárt erős dalcsokrot rakott össze. 

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.