Visszhang: lemez

Gabe Gurnsey: Diablo

  • - minek -
  • 2022. szeptember 21.

Visszhang

A londoni Factory Floor négy éve inaktív. Előbb trió, majd duó felállásban készített remek lemezeket a letisztult posztpunk-kraut-indusztriál-acid-techno vonalon. 

De szerencsére Gabriel Gurnsey dobos és vokalista nem állt le. 2018-as bemutatkozó anyaga, a beteg szintipopot rejtő és komoly kritikusi lelkesedést kiváltó Physical óta addig írta és rögzítette számait, amíg össze nem állt az a jelentős kollekció, amely a Diablo címet viseli. Ráadásul Gurnsey nem egyedül dolgozott a zenei anyagon, a számok többségében közreműködik Tilly Morris énekes is, aki többnyire monoton hangon kántálja a strófákat, de néha azt is megmutatja, hogy a melódiák sem idegenek tőle. Az eredmény egy látszólag rideg-hideg összetevőkből építkező, ám nagyon is érzéki, néha kifejezetten szexi elektro-szinti-wave-diszkó anyag némi EBM, electroclash és techno/acid beütéssel, vérforraló szövegekkel és zsigeri lüktetéssel. A gépi kattogást futurisztikus gitárfutamok színezik át, a repetitív ritmus irgalmatlan tempóban hajszolja tovább a tisztes hosszúságú, rendre klubverzióban lemezre került szerzeményeket, közöttük olyan dance-slágergyanús darabokat, mint a felütésnek szánt Push, vagy a kihívó You Remind Me. A végén még belefér egy olyan szám is, mint a soha be nem induló To the Room, amely hangzását illetően a nyolcvanas évek derekának kvintesszenciája, de valójában ez már a beteljesült jövő.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.