Visszhang: lemez

Gabe Gurnsey: Diablo

  • - minek -
  • 2022. szeptember 21.

Visszhang

A londoni Factory Floor négy éve inaktív. Előbb trió, majd duó felállásban készített remek lemezeket a letisztult posztpunk-kraut-indusztriál-acid-techno vonalon. 

De szerencsére Gabriel Gurnsey dobos és vokalista nem állt le. 2018-as bemutatkozó anyaga, a beteg szintipopot rejtő és komoly kritikusi lelkesedést kiváltó Physical óta addig írta és rögzítette számait, amíg össze nem állt az a jelentős kollekció, amely a Diablo címet viseli. Ráadásul Gurnsey nem egyedül dolgozott a zenei anyagon, a számok többségében közreműködik Tilly Morris énekes is, aki többnyire monoton hangon kántálja a strófákat, de néha azt is megmutatja, hogy a melódiák sem idegenek tőle. Az eredmény egy látszólag rideg-hideg összetevőkből építkező, ám nagyon is érzéki, néha kifejezetten szexi elektro-szinti-wave-diszkó anyag némi EBM, electroclash és techno/acid beütéssel, vérforraló szövegekkel és zsigeri lüktetéssel. A gépi kattogást futurisztikus gitárfutamok színezik át, a repetitív ritmus irgalmatlan tempóban hajszolja tovább a tisztes hosszúságú, rendre klubverzióban lemezre került szerzeményeket, közöttük olyan dance-slágergyanús darabokat, mint a felütésnek szánt Push, vagy a kihívó You Remind Me. A végén még belefér egy olyan szám is, mint a soha be nem induló To the Room, amely hangzását illetően a nyolcvanas évek derekának kvintesszenciája, de valójában ez már a beteljesült jövő.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.