Visszhang: lemez

Gabe Gurnsey: Diablo

  • - minek -
  • 2022. szeptember 21.

Visszhang

A londoni Factory Floor négy éve inaktív. Előbb trió, majd duó felállásban készített remek lemezeket a letisztult posztpunk-kraut-indusztriál-acid-techno vonalon. 

De szerencsére Gabriel Gurnsey dobos és vokalista nem állt le. 2018-as bemutatkozó anyaga, a beteg szintipopot rejtő és komoly kritikusi lelkesedést kiváltó Physical óta addig írta és rögzítette számait, amíg össze nem állt az a jelentős kollekció, amely a Diablo címet viseli. Ráadásul Gurnsey nem egyedül dolgozott a zenei anyagon, a számok többségében közreműködik Tilly Morris énekes is, aki többnyire monoton hangon kántálja a strófákat, de néha azt is megmutatja, hogy a melódiák sem idegenek tőle. Az eredmény egy látszólag rideg-hideg összetevőkből építkező, ám nagyon is érzéki, néha kifejezetten szexi elektro-szinti-wave-diszkó anyag némi EBM, electroclash és techno/acid beütéssel, vérforraló szövegekkel és zsigeri lüktetéssel. A gépi kattogást futurisztikus gitárfutamok színezik át, a repetitív ritmus irgalmatlan tempóban hajszolja tovább a tisztes hosszúságú, rendre klubverzióban lemezre került szerzeményeket, közöttük olyan dance-slágergyanús darabokat, mint a felütésnek szánt Push, vagy a kihívó You Remind Me. A végén még belefér egy olyan szám is, mint a soha be nem induló To the Room, amely hangzását illetően a nyolcvanas évek derekának kvintesszenciája, de valójában ez már a beteljesült jövő.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.