Visszhang: film

Gyilkos hőség

  • Rudas János
  • 2024. október 30.

Visszhang

Még mindig nem unjuk a noirokat, pedig a streaming szolgáltatók láthatóan mindent megtesznek ezért.

A számos egyforma filmhez és sorozathoz az újdonság kedvéért olykor hozzáadnak némi adalékot, mondjuk földönkívüliek, vagy – mint most – a görög mitológia formájában, mondván, érjük be ennyivel.

Görögországban senki nem mer ellentmondani az isteneknek, Krétán pedig a Vardakisz család viszi jelenleg a posztot, így amikor szeretett iker fiaik egyike egy szikláról a mélybe zuhan valami kétes hátterű balesetben, senki sem bátorkodik kérdéseket feltenni. Kivéve Nick Bali, az amerikai magánnyomozó, aki nem riad vissza a hatalmasoktól, mert – alkoholizmusából és klisés flashbackjeiből ítélve – nem sok vesztenivalója maradt már.

Tény, hogy más hangulata van a filmnek az azúrkék tenger mellett, mintha a szokásos New York-i utcákon járnánk, és a napfényes noirtól az az érzésünk támadhat, hogy itt valami többet kapunk, de azon kívül, hogy a nyomozónak szalmakalapja van a szokásos fekete helyett, aligha tudnánk 5 különbséget találni a Gyilkos hőség és bármelyik más, tömeggyártásban készült fekete film között.

Hacsak azt nem, hogy Philippe Lacôte verziója egy valóban görög mitológiába illő végkifejlettel továbbrontja az addig csak szimplán unalmas történetet. Nem világos, hogy miért hagynak jóvá ilyen gyenge filmötleteket, talán a stúdióknál csakúgy, mint a filmben, az istenek a fejükre estek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”