Visszhang: film

Gyilkos hőség

  • Rudas János
  • 2024. október 30.

Visszhang

Még mindig nem unjuk a noirokat, pedig a streaming szolgáltatók láthatóan mindent megtesznek ezért.

A számos egyforma filmhez és sorozathoz az újdonság kedvéért olykor hozzáadnak némi adalékot, mondjuk földönkívüliek, vagy – mint most – a görög mitológia formájában, mondván, érjük be ennyivel.

Görögországban senki nem mer ellentmondani az isteneknek, Krétán pedig a Vardakisz család viszi jelenleg a posztot, így amikor szeretett iker fiaik egyike egy szikláról a mélybe zuhan valami kétes hátterű balesetben, senki sem bátorkodik kérdéseket feltenni. Kivéve Nick Bali, az amerikai magánnyomozó, aki nem riad vissza a hatalmasoktól, mert – alkoholizmusából és klisés flashbackjeiből ítélve – nem sok vesztenivalója maradt már.

Tény, hogy más hangulata van a filmnek az azúrkék tenger mellett, mintha a szokásos New York-i utcákon járnánk, és a napfényes noirtól az az érzésünk támadhat, hogy itt valami többet kapunk, de azon kívül, hogy a nyomozónak szalmakalapja van a szokásos fekete helyett, aligha tudnánk 5 különbséget találni a Gyilkos hőség és bármelyik más, tömeggyártásban készült fekete film között.

Hacsak azt nem, hogy Philippe Lacôte verziója egy valóban görög mitológiába illő végkifejlettel továbbrontja az addig csak szimplán unalmas történetet. Nem világos, hogy miért hagynak jóvá ilyen gyenge filmötleteket, talán a stúdióknál csakúgy, mint a filmben, az istenek a fejükre estek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.