Az 1894-ben bemutatott Egy faun délutánját Pierre Boulez a modern zene kezdetének nevezte, az ikonikus nyitóütemek lefelé hajló kromatizmusa és a magával ragadó zenei költemény máig kortárs érzetet kelt. De nemcsak ez a klasszikus szerepel Győri Noémi fuvolaművész új lemezén, hanem két kevésbé ismert mester, Jules Mouquet és André Jolivet művei is – utóbbi egész életében ingadozott a neoklasszicista és a modernebb stílusok között, de mindkettőjük szeme előtt a francia zenei nagyság eszménye lebegett.
A fuvolaművész partnere a nagyszerű zongorista, Fejérvári Zoltán, aki nem csak hangszere színességét, hangfestő képességét mutatja meg ezekben a művekben. Elsősorban a két hangszer párbeszéde teszi érdekessé Mouquet szonátáját vagy Jolivet bravúrdarabját. A Chant de Linos azt a mitológiai alakot idézi meg, aki Orfeuszt és Héraklészt zenére tanította, és bámulatos fürgeséget és rugalmasságot követel meg az előadótól.
Az albumon Elizabeth Barrett Browning egy költeménye mellett Szabó T. Anna versei is elhangzanak Clare Pollard fordításában, Kate Fleetwood brit színésznő előadásában. Bár a magyar hallgatónak nehezebb figyelnie az angol nyelvű előadásra, mégsem kell lebecsülni a költészet és a zene ilyesféle rokonítását. Éppen ez a zenén túlmutató érdeklődés vezette Debussy generációját kitaposatlan utakra.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!