Visszhang: lemez

Inhaler: Cuts & Bruises

Visszhang

Valószínűleg nincs olyan cikk az Inhalerrel kapcsolatban, amely ne említené meg, hogy a zenekar frontemberének az édesapja Bono (ezzel most mi is teljesítettük kötelességünket), és akitől tényleg nehéz elvonatkoztatni.

A dublini négyes sok mindenben emlékezteti az embert a U2-ra, még ha Elijah Hewson és barátai mindent megtesznek azért, hogy ne egy az egyben másolják a híres fater együttesének soundját. Az Inhaler 2021-ben robbant be az általuk valamiért Frankenstein-albumnak nevezett It Won’t Always Be Like This­szel, és rögtön a brit lista élére ugrottak vele. A zenekar tavaly, a Szigeten is megfordult, és mostanra elkészült a folytatással, amellyel a tagok alaposan megszenvedtek; Josh Jenkinson gitáros kijelentette, hogy nem szeretne több második albumot csinálni életében.

A Cuts & Bruises ettől függetlenül nem tűnik görcsölős, erőlködős anyagnak, ráadásul a debüt posztpunkjához képest bővült a hangzás: kevesebb a gyors szám, viszont kicsit több a szinti és az elektronika. A húzódal a már tavaly nyáron ki­adott, vidáman slágeres These Are the Days, de majdnem ugyanennyire izgalmas a már évekkel ezelőtt megírt Dublin in Ecstasy, az igencsak optimista Love Will Get You There és a springsteenes területekre merészkedő If You’re Gonna Break My Heart.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.