Visszhang: film

Jövő nyár

Visszhang

Súlyos problémával igyekszik megküzdeni Kárpáti György Mór felnövéstörténete. 

A tinédzserek romló mentálhigiénéje, az öngyilkossági hajlam rohamos emelkedése olyan mintázat, amely egy alapvetően hibás rendszer indikátora, ahol szociális színterek sora mond csődöt az áldozat körül. De nehéz a tragédia fájdalmára koncentrálni egy olyan film közben, amelyet elnézve az ember maga is azt kívánja, hogy „öljetek meg”.

Egy drámatagozatos osztály kirándulni megy, inspirációt gyűjtendő a következő előadásához. De az elvonulást nyomasztóvá teszi a magába fordult Milán baljós hangulata. Ő és barátja, Dani állandó versengésüket ezúttal az újonnan érkező lányon élnék ki, aki viszont nem nagyon akar dönteni kettejük közt, alaposan felszítva ezzel a konfliktust. A három tinédzser leválik a többiektől, és egy éjszakára maguk maradnak a félelmeikkel a rengetegben, ezután pedig már semmi sem lesz ugyanolyan.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.