Visszhang: film

Jövő nyár

Visszhang

Súlyos problémával igyekszik megküzdeni Kárpáti György Mór felnövéstörténete. 

A tinédzserek romló mentálhigiénéje, az öngyilkossági hajlam rohamos emelkedése olyan mintázat, amely egy alapvetően hibás rendszer indikátora, ahol szociális színterek sora mond csődöt az áldozat körül. De nehéz a tragédia fájdalmára koncentrálni egy olyan film közben, amelyet elnézve az ember maga is azt kívánja, hogy „öljetek meg”.

Egy drámatagozatos osztály kirándulni megy, inspirációt gyűjtendő a következő előadásához. De az elvonulást nyomasztóvá teszi a magába fordult Milán baljós hangulata. Ő és barátja, Dani állandó versengésüket ezúttal az újonnan érkező lányon élnék ki, aki viszont nem nagyon akar dönteni kettejük közt, alaposan felszítva ezzel a konfliktust. A három tinédzser leválik a többiektől, és egy éjszakára maguk maradnak a félelmeikkel a rengetegben, ezután pedig már semmi sem lesz ugyanolyan.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.