Visszhang: film

Két magányos farkas

Visszhang

Amikor félelmetes nagymenőkről készítenek karikatúrát, az rendszerint jól szokott elsülni. Ha két nagy név csinálja, az meg egyenesen garancia a szórakoztatásra. Annyira, hogy az ember a saját készülékében kezdi keresni a hibát, amikor rádöbben, hogy végigunta.

Az Apple TV+ új thriller-vígjátékában két vérprofi elintézőember kényszerül rá, hogy együtt dolgozzon. Ám a puszta takarításnál mindjárt bonyolultabb lesz a helyzet, amikor az eset egyszer csak előmászik a hullazsákból, ráadásul néhány csomag kokaint is találnak nála.

Brad Pitt és George Clooney egy bérgyilkosos komédiában, jutalomjáték ez nekik, jutalomfalat nekünk, pláne, hogy mozi helyett streamingen érhető el, ami a producerként is működő színészek, és a rendező, Jon Watts miatt is meglepő. Watts nem vette félvállról a munkát, számos remek jelenet és ötletes megoldás teszi emlékezetessé a filmjét. A két idősödő nagykutya folytonos élcelődése működik, a kakaskodás buddy comedybe hajlása elkerülhetetlen, mégsem válik kínossá, de az egész tulajdonképpen egyetlen elnyújtott poén. Mindkét főszereplő magának való és hidegvérű, ám a párbeszédeik olyan lassan és szűken adagolják a szórakoztatást, hogy a nézőnek bőséggel marad ideje elgondolkodni, nagyjából hány perc után állt volna föl belőle, ha nem ez a két név szerepel a stáblistán.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.