Visszhang: koncert

Kispál–Bräutigam–Püspöki

Visszhang

A Kispál és a Borz névadó gitárosa a zenekar feloszlása óta csak nagyon ritkán lép fel, ezért minden ilyen alkalom eseményszámba megy, különösen akkor, ha nem Lovasi András oldalán áll színpadra.

Erre általában a Fishing on Orfű fesztiválon szokott sor kerülni, ahol három éve Egyedi Péterrel (Óriás, Mmamt), két éve pedig Püspöki Péterrel, a Kubalibre frontemberével koncertezett. Az idén újra vele állt össze, és ezúttal a Kispál és a Borz alapító dobosa, Bräu­tigam Gábor is csatlakozott hozzájuk. A formációt hangsúlyozottan alkalminak szánták, ezért nem is adtak neki nevet, csak az volt a céljuk, hogy örömüket leljék a közös zenélésben. Ez be is jött: mind rajtuk, mind a néhány számban közreműködő Serfel Boglárkán, a pécsi Doggos zenekar basszusgitárosán látszott, hogy az izgulással együtt is rettentően élvezik a szituációt.

A bő háromnegyed órás műsor nagy része Püspöki dalaiból állt, amelyek között egyaránt voltak régebbiek és olyanok, amelyeket már erre a fellépésre írtak közösen. Ha minden jól megy, az utóbbiak közül ősszel néhányat ki is fognak adni. A Naphoz holddal című szám erejéig a Kispál és a Borzot is megidézték, Püspöki itt tulajdonképpen Lovasi szerepét töltötte be, és zenei karrierje egyik legnagyobb pillanatának nevezte a lehetőséget. A koncert közepén egy beszélgetős blokk is volt, de a színpad előtti tisztást teljesen megtöltő közönség ezt is jól fogadta, még a tagok közötti csipkelődéseket is tapssal jutalmazták. Bár többször elhangzott, hogy egyszeri alkalomra álltak össze, örömteli volna, ha mégis folytatnák.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.