Visszhang: film

Kosárra fel!

  • SzSz
  • 2024. április 3.

Visszhang

A kosárlabdás és a fejlődés- (vagy épp felnövés) történetek úgy járnak kéz a kézben, mint Jordan és a híres cipői.

 Általában bukott sztárokat vagy alkohol- és egyéb problémákkal küzdő, veterán edzőket látunk átmenni a tisztítótűzön. A Kosárra fel!-ben azonban rendhagyó módon egy tétova tinédzser áll a középpontban, igaz, csak látszólag, valójában ugyanis az apja az, aki kénytelen gyökeres személyiségváltozáson átmenni. Amikor a középiskolai kosárcsapatban játszó fiát próbajátékra hívja egy másodvonalbeli főiskola, teljesen belelkesül, és igyekszik átvenni az irányítást: könyörögni kezd a srác barátnőjének, hogy halassza el a szakítást, nehogy az negatívan befolyásolja fia teljesítményét.

A rendező-főszereplő Ray Romanót a kilenc évadon át futó Szeretünk, Raymondból ismerhetjük, ez az első játékfilmje a kamera mögött. A Kosárra fel! pontosan olyan, mint egy családi szitkom hosszúra nyújtott epizódja: hősei kedvesen ismerősek, hangulata otthonos, konfliktusai végig mondvacsináltnak tűnnek, mintha csak azért lennének, hogy a szereplők két vacsorajelenet között is elfoglalhassák magukat. A hős apa kétségbeesett kapálózása az egész család nyugalmát felzavarja, ám egyetlen pillanatig sem érezzük, hogy tettének valóban súlya van: fia ugyan jól játszik, de nem tanúsít különösebb érdeklődést a sport iránt, és látszólag ő sem bánja, ha az NBA helyett a családi építkezési vállalkozásban teljesedik ki a jövője. A lassan csordogáló dramedy végül felemelő tanmesévé válik a szeretet erejéről – ebben is Romano szitkomjára hajaz.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.