Visszhang: koncert

Laila Biali

Visszhang

A zongorista-énekes-hangszerelő abban kiváló, hogy mindhárom „szakmáját” világszínvonalon űzi, nincs gyenge pontja.

Híres jazz-zongoristából és énekesből lakosságarányosan Kanada magasan vezet. Biali nem is a kitaposott úton indult el idestova húsz éve, hanem poposabb, a kilencvenes évekre jellemző karcosabb felfogásban, új érzékenységgel játszott és énekelt. A pesti bemutatkozására hozott repertoárban azonban ez már csak kolorit volt, annak gerincét a kívánságműsorként összerakott Your Requests című tavalyi standard lemeze adta. A jazz második évszázadában a 20–30 legnépszerűbb örökzöldhöz nyúlni bátorság és kreativitás kell: ezek bőven adottak, hozzá a nagyon pontosan frazeáló, talán nem mindig csillogó, de nagy terjedelmű, izgalmasan vibráló mezzoszoprán. Biali zongorázása elismerésre méltóan komplex, mindig harmóniában és egész együttesben gondolkozik, ahogy csak a legnagyobb hangszerelők, adaptálók. Férje, Ben Wittman precízen irányító dobkísérete mellett Fekete-Kovács Kornél trombitán és szárnykürtön és Barcza-Horváth József nagybőgőn éltek a lehetőséggel, és a Biali által eléjük fektetett vörös szőnyegen a legjobb ízléssel és világszínvonalú tudással lépkedtek végig, a Joni Mitchell- és Coldplay-számokban ugyanolyan otthonosan mozogva, mint néhány Biali-szerzeményben, meg persze a Bye-Bye Blackbirdben és a My Funny Valentine-ban. Biali sokszor a közönség felé fordítja a fejét, úgy énekel és zongorázik, keresi a tekintetüket, és miközben átjön közvetlen stílusa, őszinte öröme a közös zenélés megvalósuló pillanataiban, mosolygó arcokat és csillogó szemeket lát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.