Visszhang: lemez

Lambrini Girls: Who Let The Dogs Out

Visszhang

Iggy Pop időnként felfedez magának zenekarokat, majd interjúiban lelkesen nyilatkozik róluk, és a rádióműsorában is rendszeresen lejátssza da­lai­kat.

Az utóbbi időben az egyik ilyen együttes a Lambrini Girls volt, akikkel felvett egy közös dalt is, valamint meghívta őket előzenekarnak egyik koncertjére. A brit duó az egyre izgalmasabb helynek tűnő Brightonban alakult 2020-ban, rajongótáboruk pedig dinamikusan nőtt az utóbbi években. Zajos, punkos, szövegmondós gitárzenét játszanak, saját bevallásuk szerint nagy hatással volt rájuk a Le Tigre és a Bikini Kill, de dalaik alapján egyértelmű, hogy a kortárs posztpunkot is nagyon szeretik.

A Who Let The Dogs Out a Lambrini Girls első nagylemeze, amelyről néhány hónapja azt nyilatkozták a KEXP rádióműsorában, hogy a legjobb album lesz, ami valaha létezett. Ez alighanem nincs így (és ígéretükkel ellentétben van rajta töltelékszám is), de kétségtelenül ígéretes és kiérlelt debütálás. A dalcímek (Big Dick Energy, Filthy Rich Nepo Baby, Cuntology 101) egyértelműen jelzik, hogy nem a költői képekben és a rébuszokban hisznek, hanem inkább az arcba mászós odamondogatásokban. Phoebe Lunny énekes-gitáros orgánuma és heves énekstílusa emlékeztet a mostanság elég nagyot futó Amy Tayloréra (Amyl & The Sniffers), de az együttes igazi szuperfegyvere Lilly Macieira basszusgitáros, aki torzított hangszínével végig előtérben van, nyersen és ötletesen játszik. A csúcspont a vége előtti Love című dal, ami azt sejteti, hogy a Lambrini Girls tud ennél többet is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."