Visszhang: lemez

Lambrini Girls: Who Let The Dogs Out

Visszhang

Iggy Pop időnként felfedez magának zenekarokat, majd interjúiban lelkesen nyilatkozik róluk, és a rádióműsorában is rendszeresen lejátssza da­lai­kat.

Az utóbbi időben az egyik ilyen együttes a Lambrini Girls volt, akikkel felvett egy közös dalt is, valamint meghívta őket előzenekarnak egyik koncertjére. A brit duó az egyre izgalmasabb helynek tűnő Brightonban alakult 2020-ban, rajongótáboruk pedig dinamikusan nőtt az utóbbi években. Zajos, punkos, szövegmondós gitárzenét játszanak, saját bevallásuk szerint nagy hatással volt rájuk a Le Tigre és a Bikini Kill, de dalaik alapján egyértelmű, hogy a kortárs posztpunkot is nagyon szeretik.

A Who Let The Dogs Out a Lambrini Girls első nagylemeze, amelyről néhány hónapja azt nyilatkozták a KEXP rádióműsorában, hogy a legjobb album lesz, ami valaha létezett. Ez alighanem nincs így (és ígéretükkel ellentétben van rajta töltelékszám is), de kétségtelenül ígéretes és kiérlelt debütálás. A dalcímek (Big Dick Energy, Filthy Rich Nepo Baby, Cuntology 101) egyértelműen jelzik, hogy nem a költői képekben és a rébuszokban hisznek, hanem inkább az arcba mászós odamondogatásokban. Phoebe Lunny énekes-gitáros orgánuma és heves énekstílusa emlékeztet a mostanság elég nagyot futó Amy Tayloréra (Amyl & The Sniffers), de az együttes igazi szuperfegyvere Lilly Macieira basszusgitáros, aki torzított hangszínével végig előtérben van, nyersen és ötletesen játszik. A csúcspont a vége előtti Love című dal, ami azt sejteti, hogy a Lambrini Girls tud ennél többet is.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Móricka evangéliuma

Semmi nem áll távolabb a keresztény szellemiségtől, mint a magas áhítatossági kvóciensű elmélkedések magáról a Történetről, de talán egyetlen kifejezésforma sem produkált annyi fércművet, mint a film.

Rap-szódia

Misztikus hangulat, a forgószínpadon egy kettéhasított vár, eleve ferde elemekkel, amelyek épp eldőlni készülnek. A látvány (díszlet: Horesnyi Balázs) rögtön megteremti az alapérzetet: minden szétesni látszik Veronában a két család viszálya miatt. Egy cseppnyi költőiség még így is kerül mindennek a tetejébe: égi jelenségként érkezik Júlia ágya, ahol újdonsült férjével, Rómeóval elhálhatják a nászéjszakát.

Szegvár, retúr

Még előző kötetében, a Lányos apában írta Grecsó Krisztián, hogy két évtizede az édes­apjáról szeretne írni. „Gyakoroltam, készültem, megbocsátottam, fejlődtem, aztán felejtettem, kidobtam mindent, gyűlöltem, visszaestem.”

Vissza a kenguruhoz

„Mi az a gondolati, szemléleti újdonság, amely a csalogató, modern kísérőzenén, a színes képeken, a megvalósult filmben átsugárzik? Sajnos nem több, mint hogy a Levi’s vagy a Lee Cooper márkájú farmerdzseki alatt is doboghat becsületes munkásszív” – írták találóan A kenguru című filmről 1976-os bemutatója után a Filmvilágban.

Tájékozódunk

Egy héttel azután, hogy az Egyesült Államok pénzügyminisztériumának illetékes szerve szankciós listára tette Rogán Antalt a magyarországi rendszerszintű korrupcióban betöltött szerepe miatt, összeült az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottsága.

A harmadik köztársaság kapujában

Száz napot kellett várnia a kormányalakítási felkérésre a pártvezető Herbert Kicklnek, noha az Osztrák Szabadságpárt az élen végzett a tavaly szeptemberi választáson. Az államelnök Alexander Van der Bellen mindent megtett, mégsem tudta elkerülni a szélsőjobboldal kormányba hívását.

Elveszett eszmények

  • Bretter Zoltán

Tudtuk, nem tudtuk, az elmúlt több mint kétszáz évben a következő gondolat szabta meg életünket: „A felvilágosodás az ember kilábalása maga okozta kiskorúságából. Kiskorúság az arra való képtelenség, hogy valaki mások vezetése nélkül gondolkodjék. Magunk okozta ez a kiskorúság, ha oka nem értelmünk fogyatékosságában, hanem az abbeli elhatározás és bátorság hiányában van, hogy mások vezetése nélkül éljünk vele. Sapere aude! Merj a magad értelmére támaszkodni! – ez tehát a felvilágosodás jelmondata.” (Immanuel Kant: Válasz a kérdésre: mi a felvilá­gosodás?)

Nem lehetetlen lekerülni az amerikai szankciós listáról, de bajos lesz a Rogán elleni szankció visszavonatása

Egy nappal azután, hogy az Egyesült Államok szank­ciós listára helyezte Rogán Antalt, a Miniszterelnöki Kabinetiroda miniszterét, a magyar kormány sajtója „David Pressman kicsinyes bosszújaként” igyekezett beállítani a történteket. Lázár János miniszter egye­nesen megfenyegette a nagykövetet: a későbbiekben „kerülje el ezt az országot”.

Hatvan, hetven, nyolcvan, száz puszta

Az autoriter rendszerek kiépülésének egyik legbiztosabb jele, hogy a vezető mellől lassan eltűnnek az egykori harcostársak. Ez általában az autoriter vezető hatalmának megszilárdulásával és korlátlanságának növekedésével egy időben történik. Helyüket a klán tagjai veszik át.