Visszhang: lemez

Lambrini Girls: Who Let The Dogs Out

Visszhang

Iggy Pop időnként felfedez magának zenekarokat, majd interjúiban lelkesen nyilatkozik róluk, és a rádióműsorában is rendszeresen lejátssza da­lai­kat.

Az utóbbi időben az egyik ilyen együttes a Lambrini Girls volt, akikkel felvett egy közös dalt is, valamint meghívta őket előzenekarnak egyik koncertjére. A brit duó az egyre izgalmasabb helynek tűnő Brightonban alakult 2020-ban, rajongótáboruk pedig dinamikusan nőtt az utóbbi években. Zajos, punkos, szövegmondós gitárzenét játszanak, saját bevallásuk szerint nagy hatással volt rájuk a Le Tigre és a Bikini Kill, de dalaik alapján egyértelmű, hogy a kortárs posztpunkot is nagyon szeretik.

A Who Let The Dogs Out a Lambrini Girls első nagylemeze, amelyről néhány hónapja azt nyilatkozták a KEXP rádióműsorában, hogy a legjobb album lesz, ami valaha létezett. Ez alighanem nincs így (és ígéretükkel ellentétben van rajta töltelékszám is), de kétségtelenül ígéretes és kiérlelt debütálás. A dalcímek (Big Dick Energy, Filthy Rich Nepo Baby, Cuntology 101) egyértelműen jelzik, hogy nem a költői képekben és a rébuszokban hisznek, hanem inkább az arcba mászós odamondogatásokban. Phoebe Lunny énekes-gitáros orgánuma és heves énekstílusa emlékeztet a mostanság elég nagyot futó Amy Tayloréra (Amyl & The Sniffers), de az együttes igazi szuperfegyvere Lilly Macieira basszusgitáros, aki torzított hangszínével végig előtérben van, nyersen és ötletesen játszik. A csúcspont a vége előtti Love című dal, ami azt sejteti, hogy a Lambrini Girls tud ennél többet is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”