Visszhang: lemez

Lambrini Girls: Who Let The Dogs Out

Visszhang

Iggy Pop időnként felfedez magának zenekarokat, majd interjúiban lelkesen nyilatkozik róluk, és a rádióműsorában is rendszeresen lejátssza da­lai­kat.

Az utóbbi időben az egyik ilyen együttes a Lambrini Girls volt, akikkel felvett egy közös dalt is, valamint meghívta őket előzenekarnak egyik koncertjére. A brit duó az egyre izgalmasabb helynek tűnő Brightonban alakult 2020-ban, rajongótáboruk pedig dinamikusan nőtt az utóbbi években. Zajos, punkos, szövegmondós gitárzenét játszanak, saját bevallásuk szerint nagy hatással volt rájuk a Le Tigre és a Bikini Kill, de dalaik alapján egyértelmű, hogy a kortárs posztpunkot is nagyon szeretik.

A Who Let The Dogs Out a Lambrini Girls első nagylemeze, amelyről néhány hónapja azt nyilatkozták a KEXP rádióműsorában, hogy a legjobb album lesz, ami valaha létezett. Ez alighanem nincs így (és ígéretükkel ellentétben van rajta töltelékszám is), de kétségtelenül ígéretes és kiérlelt debütálás. A dalcímek (Big Dick Energy, Filthy Rich Nepo Baby, Cuntology 101) egyértelműen jelzik, hogy nem a költői képekben és a rébuszokban hisznek, hanem inkább az arcba mászós odamondogatásokban. Phoebe Lunny énekes-gitáros orgánuma és heves énekstílusa emlékeztet a mostanság elég nagyot futó Amy Tayloréra (Amyl & The Sniffers), de az együttes igazi szuperfegyvere Lilly Macieira basszusgitáros, aki torzított hangszínével végig előtérben van, nyersen és ötletesen játszik. A csúcspont a vége előtti Love című dal, ami azt sejteti, hogy a Lambrini Girls tud ennél többet is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.