Visszhang: film

Licorice Pizza

  • 2022. március 23.

Visszhang

Alapjáraton nem sok jóval kecsegtet, ha egy filmben a szerelmesek nem ismerik fel, hogy az isten is egymásnak teremtette őket

(na jó, az egyikük felismeri), hogy a boldogságra (na jó, valami elviselhető szövetségre) csakis egymás karjában lelhetnek, ám végül nevezett végtagot mégis kitárják a himnikus (na jó, azért idézőjelezett) fináléban, és rohannak egymás felé. A nagy egymásra találásnak igazán a néző örül, aki több mint két eseménydús, ám meglehetősen iránytalan órán át figyelte, hogy mit tud még kitalálni az író-rendező, amivel elodázhatja művének első perctől nyilvánvaló végkifejletét. Föl lehetne hozni mentségül az agyonreflektáltan előadott, ám emocionális töltését tekintve cseppet sem reflektált, sőt kifejezetten romkom színvonalon elővezetett felnövéstörténetnek, hogy elkövetője lázas ifjúkora érzelmi turbulenciáin mereng benne, megidézve a nixoni éra csömörét (elkullogás Vietnamból, olajválság, trapéznadrág), de nem, nincs személyes érintettség az akkor még óvodás Paul Thomas Anderson részéről, a nosztalgia nem a korra vonatkozik, hanem a kor filmjeire.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.