Visszhang: tévésorozat

Lisey története

Visszhang

Stephen King 2006-os regényének adaptációjában minden adott, hogy remek sorozat legyen.

Ott van King erősen önéletrajzi ihletésű alaptörténete, reflexiói az írás keserves folyamatára, Julianne Moore átélt játéka, Darius Khondji csodás látványvilága, Clark egyedi, borzongató zenéje és egy remek rendező, Pablo Larraín. Az egyes részekkel önmagukban nem is volna probléma, de a Lisey története nem áll össze egységes egésszé, halott és üres marad.

Lisey egy világhírű író özvegye. Képtelen túltenni magát a gyászon, hiába halott Scott Landon már évek óta. Makacsul őrzi férje kiadatlan írásait, pedig egy Landon-szakértő professzor kitartóan koslat utánuk. Miután szép szóval és győzködéssel nem jut eredményre, megbíz egy megszállott rajongót, hogy bírja jobb belátásra. A férfi azonban egyre erőszakosabbá válik, miközben Landon élénk fantáziavilága is mindinkább magába szippantja Liseyt. Moore szerepeltetése jó hír lehetne, ám Larraín folyamatos fortissimót vár tőle, a pianóknak nem jut tér (értsd: Moore teátrálisan zokog a mezőn vagy párás tekintettel bámul egy medencében). King szerzői egója egyébként is elnehezíti a cselekményt, de a Clive Owen alakította Landont is irritálóvá teszi. Mindettől persze az író bizarr fantáziavilága még lehetne lebilincselő, de sajnos a CGI-giccs martaléka lesz mindaz, amit az atmoszférateremtésben jártas Khondji is felépíthetett volna. A valóság és a képzelet határátlépései is hamar önismétlővé válnak, pedig ezeknek kellene megadniuk a történet lüktetését.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.

Szenes Zoltán volt vezérkari főnök: A NATO-nak át kell vennie a drónvédelemmel kapcsolatos ukrán tapasztalatokat

A NATO alapvetően jól reagált az orosz csali drónok lengyelországi berepülésére, de az eset rávilágít arra, hogy a szövetség még nem készült fel a dróntámadásokra. A NATO-t politikai széttagoltsága is hátrányba hozza az orosz hibrid hadviselés elleni védekezésben – erről is beszélt nekünk a védelmi szövetség déli parancsnokság volt logisztikai főnöke.