Visszhang: tévésorozat

Lisey története

Visszhang

Stephen King 2006-os regényének adaptációjában minden adott, hogy remek sorozat legyen.

Ott van King erősen önéletrajzi ihletésű alaptörténete, reflexiói az írás keserves folyamatára, Julianne Moore átélt játéka, Darius Khondji csodás látványvilága, Clark egyedi, borzongató zenéje és egy remek rendező, Pablo Larraín. Az egyes részekkel önmagukban nem is volna probléma, de a Lisey története nem áll össze egységes egésszé, halott és üres marad.

Lisey egy világhírű író özvegye. Képtelen túltenni magát a gyászon, hiába halott Scott Landon már évek óta. Makacsul őrzi férje kiadatlan írásait, pedig egy Landon-szakértő professzor kitartóan koslat utánuk. Miután szép szóval és győzködéssel nem jut eredményre, megbíz egy megszállott rajongót, hogy bírja jobb belátásra. A férfi azonban egyre erőszakosabbá válik, miközben Landon élénk fantáziavilága is mindinkább magába szippantja Liseyt. Moore szerepeltetése jó hír lehetne, ám Larraín folyamatos fortissimót vár tőle, a pianóknak nem jut tér (értsd: Moore teátrálisan zokog a mezőn vagy párás tekintettel bámul egy medencében). King szerzői egója egyébként is elnehezíti a cselekményt, de a Clive Owen alakította Landont is irritálóvá teszi. Mindettől persze az író bizarr fantáziavilága még lehetne lebilincselő, de sajnos a CGI-giccs martaléka lesz mindaz, amit az atmoszférateremtésben jártas Khondji is felépíthetett volna. A valóság és a képzelet határátlépései is hamar önismétlővé válnak, pedig ezeknek kellene megadniuk a történet lüktetését.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.