Visszhang: lemez

Manic Street Preachers: Lifeblood 20

Visszhang

Már majdnem mindegyik korábbi albumát kiadta újra a Manic Street Preachers, és valószínűleg ez lehetett az oka annak, hogy legkevésbé sikeres lemezüket, az idén húszéves Life­bloodot sem hagyták ki a sorból. Noha azóta megbékéltek vele, régebben elég sokat szidták az interjúkban, mondván, hogy túl sokat szöszöltek a technikai részletekkel és a szintetizátorokkal. De két évtized elteltével sok minden meg tud szépülni, és ez alól a Manics hetedik lemeze sem kivétel. Noha túl steril és polírozott a hangzás, az első három dal zseniális. A zenekar megalakulásáról szóló 1985-öt nem véletlenül játsszák mostanában sokat a koncertjeiken, a Love of Richard Nixonról továbbra sem lehet eldönteni, hogy kritikus, szimpatizálós vagy ironikus, az Empty Souls pedig hibátlan sláger. Ezután viszont sajnos leül a színvonal, egyedül a James Dean Bradfield által remekül énekelt I Live to Fall Asleepben van spiritusz.

Pedig a most megjelentetett reissue 46 tracket tartalmaz. Kapunk demókat, BBC-s élő felvételeket, két remixet, továbbá van tizenkét darab kislemez B oldal is. Közülük a lemezhez képest nyersebb hangzású Everything Will Be, a korai Simple Mindsot idéző Everyone Knows/Nobody Cares, a rockosan húzós Voodoo Polaroids és a pozitív töltetű The Soulmates emelkedik ki. A Manics három évvel e korong eredeti kiadását követően, 2007-ben a Send Away the Tigers albummal és a Your Love Alone Is not Enough című csúcsslágerrel hagyta maga mögött ezt a kevésbé sikeres időszakot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."