Visszhang: lemez

Manic Street Preachers: Lifeblood 20

Visszhang

Már majdnem mindegyik korábbi albumát kiadta újra a Manic Street Preachers, és valószínűleg ez lehetett az oka annak, hogy legkevésbé sikeres lemezüket, az idén húszéves Life­bloodot sem hagyták ki a sorból. Noha azóta megbékéltek vele, régebben elég sokat szidták az interjúkban, mondván, hogy túl sokat szöszöltek a technikai részletekkel és a szintetizátorokkal. De két évtized elteltével sok minden meg tud szépülni, és ez alól a Manics hetedik lemeze sem kivétel. Noha túl steril és polírozott a hangzás, az első három dal zseniális. A zenekar megalakulásáról szóló 1985-öt nem véletlenül játsszák mostanában sokat a koncertjeiken, a Love of Richard Nixonról továbbra sem lehet eldönteni, hogy kritikus, szimpatizálós vagy ironikus, az Empty Souls pedig hibátlan sláger. Ezután viszont sajnos leül a színvonal, egyedül a James Dean Bradfield által remekül énekelt I Live to Fall Asleepben van spiritusz.

Pedig a most megjelentetett reissue 46 tracket tartalmaz. Kapunk demókat, BBC-s élő felvételeket, két remixet, továbbá van tizenkét darab kislemez B oldal is. Közülük a lemezhez képest nyersebb hangzású Everything Will Be, a korai Simple Mindsot idéző Everyone Knows/Nobody Cares, a rockosan húzós Voodoo Polaroids és a pozitív töltetű The Soulmates emelkedik ki. A Manics három évvel e korong eredeti kiadását követően, 2007-ben a Send Away the Tigers albummal és a Your Love Alone Is not Enough című csúcsslágerrel hagyta maga mögött ezt a kevésbé sikeres időszakot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.