Visszhang: film

Mindig eljön az éj

  • 2025. szeptember 3.

Visszhang

Szegény Lynette-et, a sütigyári munkásnőt, másodállású felszolgálót az ág is húzza.

Őt és családját – a valósággal elég laza kapcsolatban álló, a heverészést csak a család minden pénzének elköltése idejére felfüggesztő anyukáját és Down-szindrómás bátyját (akit kezdetben akár a kisöccsének, sőt gyerekének is gondolhatunk) – bármikor kilakoltathatják, holmi lakbérhátralék miatt. Az a terv, hogy vesznek egy házat, 25 ezer dollárért beköltöznek, a többit részletekben fizetik ki, de ugye a mama inkább egy autót vesz magának a szerződéskötés reggelén. Másnap reggelig ad haladékot az iroda. Vagy van pénz, vagy mehetnek az utcára. Mármost ez anélkül is nehezen megoldható helyzet lenne egy proletár számára, ha nem akadályoznák további körülmények az összeg megszerzését. A régi jó kuncsaft (elfelejtettem mondani: hősnőnk időnként vállal egy-egy, khm, pásztorórát) kineveti, amikor kölcsönt kér, bár dupla pénzt fizet a szolgáltatásért. A régi jó (eszkort) kolléganő viszont nem akarja megadni, amivel tartozik, úgyhogy Lynette kénytelen egy jelenlegi jó (sütigyári, viszont börtönből frissen szabadult) kollégáját rávenni, hogy egy egykori kolléganő pasijának széfjét próbálja megfúrni. Kellően komplikált? Van tovább is. Csak egyet emelek ki a hatásvadász effektusok közül: kiderül, hogy Lynette-et 16 éves korától tulajdon apukája kényszerítette prostitúcióra. Ennyi hendikepet csak egy Monthy Python-filmben lehet komolyan venni. Még jó, hogy nem halálos beteg (is!) a hősnő. Vanessa Kirby professzionálisan szenved, de ő sem tudja ellensúlyozni a forgatókönyv komolytalan fordulatait.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.