Visszhang: lemez

OK Go: And the Adjacent Possible

Visszhang

A chicagói zenekar a kétezres évek elején tűnt fel laza, kamaszos garázsrockjával.

Az akkori gitárzenés dömpingben inkább szimpatikus kis csapatnak tűntek, de az OK Go nem engedte le magát a süllyesztőbe. Néhány évvel később az akkor még gyerekcipőben járó YouTube első zenei szupersztárjai lettek virális, több tízmilliós lejátszást elérő videóklip­jeikkel. A kiadója ellen nyílt sisakos szabadságharcot vívó és sikeresen függetlenedő OK Go lett az a zenekar, amelyről a legtöbbeknek leginkább valamilyen optikai csalódást kihasználó videó jut eszébe.

A kvartett több mint tíz év kihagyás után jelentkezett új anyaggal. A 2019 óta alakuló album ismét Dave Fridmann sztárproducerrel készült, akinek csilingelős-pszichedelikus stílusjegyei könnyen felismerhetők a dalokban. Az And the Adjacent Possible bizonyítja, hogy az OK Go több mint egy ügyesen menedzselt brand, és képes szellemes és változatos számokkal előrukkolni. Zenei világuk most már inkább a Shins szellősebb indie rockját idézi, mint a régebben domináló Cheap Trick-féle stadionrockot. Az igazán erős karakter viszont hiányzik. Az album ugyan kétségkívül ébren tartja a hallgatót a háromnegyed órás játékidő végéig, néhány kifejezetten erős dalt leszámítva (A Stone Only Rolls Downhill, Fantasy vs. Fantasy) nem igazán ingerli újrahallgatásra. De a látványos klipek ezúttal sem maradtak el, az egyiknek ráadásul még magyar vonatkozása is van: a Love robotokkal teli videója a Keleti pályaudvaron készült.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.