Visszhang: lemez

Paul Weller: Fat Pop (Volume I)

Visszhang

A modfaternek becézett Paul Weller nem az a típus, aki kertészkedéssel töltötte a lockdownt: mindössze tíz hónappal legutóbbi lemeze után máris új anyaggal jelentkezik.

Tizenhatodik szólóalbuma ráadásul ismét kreatív újjászületésről tanúskodik. A már említett tavalyi On Sunset, illetve az azt megelőző, 2018-as True Meanings az életmű színvonalához képest kicsit gyengébbre és belassultra sikeredett, de a friss album ismét csúcsformában prezentálja az egykori The Jam vezé­rét. Ezúttal nem hosszú dalokat, hanem tömör és velős, 2-3 perces szösszeneteket kapunk, nagy részük közös ismertetőjele a fúvós aláfestés. Az enyhén elektronikus Cosmic Fringes kiválóan adja meg az alaphangot, az ezt követő True-ban Weller úgy duettezik a Mysterines énekesnőjével, Lia Met­calfe-fal, hogy felváltva éneklik a sorokat, a Cobweb/Connections az akusztikus gitárok dominanciája miatt marad emlékezetes, a Moving Canvasben meg felcsendül egy George Harrison-os szóló. De ezek még nem is a csúcsdalok! A címadó tételben kísérteties szintifutamok varázsolják misztikussá a hangulatot, a Shades of Blue-ban (ezt a 63 éves Weller a lányával, Leah-val írta, és együtt is éneklik) egy ritmikus zongoratéma viszi a prímet, a Failed pedig színtiszta Noel Gallagher, ami azért érdekes, mert eddig úgy tudtuk, hogy Weller hatott Gallagherre, és nem fordítva. Mindenesetre az új lemez meghallgatása után a határán vagyok annak, hogy elindítsam az „egymillióan a magyarországi Paul Weller-koncertért” kampányt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.