Visszhang: lemez

Paul Weller: Fat Pop (Volume I)

Visszhang

A modfaternek becézett Paul Weller nem az a típus, aki kertészkedéssel töltötte a lockdownt: mindössze tíz hónappal legutóbbi lemeze után máris új anyaggal jelentkezik.

Tizenhatodik szólóalbuma ráadásul ismét kreatív újjászületésről tanúskodik. A már említett tavalyi On Sunset, illetve az azt megelőző, 2018-as True Meanings az életmű színvonalához képest kicsit gyengébbre és belassultra sikeredett, de a friss album ismét csúcsformában prezentálja az egykori The Jam vezé­rét. Ezúttal nem hosszú dalokat, hanem tömör és velős, 2-3 perces szösszeneteket kapunk, nagy részük közös ismertetőjele a fúvós aláfestés. Az enyhén elektronikus Cosmic Fringes kiválóan adja meg az alaphangot, az ezt követő True-ban Weller úgy duettezik a Mysterines énekesnőjével, Lia Met­calfe-fal, hogy felváltva éneklik a sorokat, a Cobweb/Connections az akusztikus gitárok dominanciája miatt marad emlékezetes, a Moving Canvasben meg felcsendül egy George Harrison-os szóló. De ezek még nem is a csúcsdalok! A címadó tételben kísérteties szintifutamok varázsolják misztikussá a hangulatot, a Shades of Blue-ban (ezt a 63 éves Weller a lányával, Leah-val írta, és együtt is éneklik) egy ritmikus zongoratéma viszi a prímet, a Failed pedig színtiszta Noel Gallagher, ami azért érdekes, mert eddig úgy tudtuk, hogy Weller hatott Gallagherre, és nem fordítva. Mindenesetre az új lemez meghallgatása után a határán vagyok annak, hogy elindítsam az „egymillióan a magyarországi Paul Weller-koncertért” kampányt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."