Visszhang: film

Rifkin fesztiválja

  • - kg -
  • 2021. december 8.

Visszhang

A Blue Jasmine (2013) óta Woody Allen (86) pályafutásának leszálló ágában vagyunk ismét.

Morzsányi és többnyire elcsépelt életbölcsességek és egy-két poén filmenként a fejadagunk, de vegyük előre a jó hírt: a Rifkin fesztiváljában van egy-két szórakoztató pillanat. Ilyen, amikor Rifkin, aki sosem írta meg a nagyregényt, és már sosem fogja, a San Sebastián-i filmfesztiválon – hol máshol! – bóklászva a legnagyobb filmklasszikusokba képzeli magát, miközben feleségét épp egy körülrajongott francia filmművész szédíti, és ő maga sem otthon, hanem egy San Sebastián-i kardiológusnál (szépek a San Sebastián-i kardiológusok, főleg ha Elena Anaya játssza őket) keres vigaszt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.