Visszhang: lemez

Royal Blood: Back to the Water Below

Visszhang

A brightoni kettőst egy évtizeddel ezelőtt az Arctic Monkeys karolta fel.

A Mike Kerr és Ben Thatcher alkotta Royal Blood felállásában és hangzásában az a különleges, hogy a dob mellett nem a gitár, hanem a basszusgitár a másik hangszer – igaz, alaposan megtámogatva effektekkel. A körülöttük kialakult hájp következtében nem volt nagy meglepetés, hogy a cím nélküli lemezük meg sem állt a brit lista tetejéig.

A duóval kapcsolatban természetesen meg kell említeni a White Stripest, a riffek mindenhatóságában hívő Royal Blood vitathatatlan szellemi elődjét. A 2017-es How Did We Get So Dark és a négy évvel későbbi Typhoons is listavezető lett, akárcsak a Back to the Water Below című friss album, amelynek az sem ártott, hogy Kerr egy idei skóciai fesztiválon elküldte a rockzenét nem igazán értékelő közönséget melegebb éghajlatra.

A frontember és társa ezúttal külső producer nélkül dolgozott, a korábbiakhoz képest most jóval több billentyűs hangszert hallunk (koncerteken egy szintetizátoros is velük van a színpadon). A zúzós nyitódal, a Mountains at Midnight berúgja az ajtót, a Pull Me Through a tempóváltások és a kiállások miatt marad emlékezetes, a Tell Me When It’s Too Late-et a riff teszi emlékezetessé, a How Many More Timesban Elton John-os zongora díszíti a hangzást, a There Goes My Cool a skóciai incidensről is szólhatna, a záró Wavesben pedig a késői Beatlest idézi a dallamvezetés. Jó kérdés lenne, hogy Kerr mit szólna a Sziget közönségéhez, bár ahhoz meg is kellene hívni őket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.