Visszhang: lemez

Royal Blood: Back to the Water Below

Visszhang

A brightoni kettőst egy évtizeddel ezelőtt az Arctic Monkeys karolta fel.

A Mike Kerr és Ben Thatcher alkotta Royal Blood felállásában és hangzásában az a különleges, hogy a dob mellett nem a gitár, hanem a basszusgitár a másik hangszer – igaz, alaposan megtámogatva effektekkel. A körülöttük kialakult hájp következtében nem volt nagy meglepetés, hogy a cím nélküli lemezük meg sem állt a brit lista tetejéig.

A duóval kapcsolatban természetesen meg kell említeni a White Stripest, a riffek mindenhatóságában hívő Royal Blood vitathatatlan szellemi elődjét. A 2017-es How Did We Get So Dark és a négy évvel későbbi Typhoons is listavezető lett, akárcsak a Back to the Water Below című friss album, amelynek az sem ártott, hogy Kerr egy idei skóciai fesztiválon elküldte a rockzenét nem igazán értékelő közönséget melegebb éghajlatra.

A frontember és társa ezúttal külső producer nélkül dolgozott, a korábbiakhoz képest most jóval több billentyűs hangszert hallunk (koncerteken egy szintetizátoros is velük van a színpadon). A zúzós nyitódal, a Mountains at Midnight berúgja az ajtót, a Pull Me Through a tempóváltások és a kiállások miatt marad emlékezetes, a Tell Me When It’s Too Late-et a riff teszi emlékezetessé, a How Many More Timesban Elton John-os zongora díszíti a hangzást, a There Goes My Cool a skóciai incidensről is szólhatna, a záró Wavesben pedig a késői Beatlest idézi a dallamvezetés. Jó kérdés lenne, hogy Kerr mit szólna a Sziget közönségéhez, bár ahhoz meg is kellene hívni őket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.