Visszhang: könyv

Rubin Eszter: Minek szenved, aki nem bírja

Visszhang

A regény főszereplője, Pető Hanga megtapasztalja, hogyan csapnak vissza az évek alatt tökéletesre fejlesztett elhárító mechanizmusai, és a személyiségébe épült, nagyrészt generációs örökségként hordozott szorongásai.

A magát sikeresnek és boldognak gondoló negyvenes nő vissza-visszatérő hasi fájdalmai okán gondolkodva tekinti át az életét kislánykorától kezdve a pandémia első évéig.

A nő küzdelmeinek bemutatása mellett a könyv sokkal többet akar és tud is mondani a sorozatos megrázkódtatások lajstrománál. Hanga a bántalmazó kapcsolatok és menekülési kísérletek közben sem válik ugyanis tudattalan elszenvedőjévé sorsának. Szorongásai és gátlásai gúzsba kötik, de minden élethelyzetet képes tisztán látni. A kiszolgáltatottság ellentmondásos működésétől válik igazán rémisztővé a helyzete.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.