Visszhang: könyv

Rubin Eszter: Minek szenved, aki nem bírja

Visszhang

A regény főszereplője, Pető Hanga megtapasztalja, hogyan csapnak vissza az évek alatt tökéletesre fejlesztett elhárító mechanizmusai, és a személyiségébe épült, nagyrészt generációs örökségként hordozott szorongásai.

A magát sikeresnek és boldognak gondoló negyvenes nő vissza-visszatérő hasi fájdalmai okán gondolkodva tekinti át az életét kislánykorától kezdve a pandémia első évéig.

A nő küzdelmeinek bemutatása mellett a könyv sokkal többet akar és tud is mondani a sorozatos megrázkódtatások lajstrománál. Hanga a bántalmazó kapcsolatok és menekülési kísérletek közben sem válik ugyanis tudattalan elszenvedőjévé sorsának. Szorongásai és gátlásai gúzsba kötik, de minden élethelyzetet képes tisztán látni. A kiszolgáltatottság ellentmondásos működésétől válik igazán rémisztővé a helyzete.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.