Béyoncé a Black Is King című zenés filmjében egzotikus, nyüzsgő paradicsomként ábrázolta a legszegényebb kontinenst. Mindkét kép hazug volt (nem kevésbé, mint bármelyik európai nép eredetmítosza), körvonalaiban mégis alkalmasnak mutatkozott arra, hogy a feketék újrafogalmazott identitásának alapja legyen. Afrika: bölcső, szakrális hely, a történelem előtti világ színtere.
A mítoszteremtésből napjaink egyik legtehetségesebb muzsikusa, Shabaka Hutchings is kiveszi a részét, aki a Sons of Kemet, a The Comet Is Coming és a Shabaka and the Ancestors nevű együtteseivel zsigeri kapcsolatot teremtett a jazz és az afrikai zene között. Afrikan Culture című első szólólemezén viszont távolabb kalandozik az időben, és visszatér ahhoz a bölcsőhöz, amelyet az említett blockbusterek a maguk felszínes módján megjelenítettek.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!