Visszhang: lemez

Sparks: The Girl Is Crying in Her Latte

Visszhang

Kevés olyan zenekar van a világon, amely több mint fél évszázadnyi működés után is töretlen kreativitással képes továbbépíteni az életművét.

A Sparks kétségkívül közéjük tartozik. Volt olyan idő, amikor úgy tűnhetett, hogy a hetvenes években elért sikereiket nem tudják túlszárnyalni, de a Mael fivérek a 2000-es évek elejétől kezdve másodvirágzásukat élik. Az pedig biztos, hogy a glamrocktól a szintipopon keresztül a nagy ívű popzenéig mindennel játszó Sparks nem a régi sikereiből él, az elmúlt húsz évben megjelent albumaik legalább annyira fontos részei a diszkográfiának, mint a koraiak.

Huszonötödik nagylemezük, a Girl Is Crying in Her Latte egyenes folytatása a 2020-ban kiadott A Steady Drip, Drip, Dripnek. Erre az albumra is igaz, hogy egyfajta szintézise a Sparks elmúlt évtizedeinek: a Veronica Lake a minimalista kísérleteiket idézi, a Nothing Is As Good As They Say It Is akár az 1974-es Kimono My House is lehetne, a címadó dalról a 90-es évek eurobeates kitérője is eszünkbe juthat, a Take Me for a Ride pedig a Leos Caraxszal készített musicaljük lemaradt dalának tűnik. Az utóbbi anyagokra jellemző szélesvásznú hangszerelés viszont kissé a háttérbe szorult, a lemez nagy részén inkább a szintetizátorok dominálnak. De az album vége tartogat egy csavart, két meglepően szentimentális, zongorás-vonós hangszerelésű dallal zárul le. A Sparks ezúttal sem okozott csalódást, és hiába alkotja két nagypapa korú bácsi a zenekart, a Sparks még ma sem tűnik öregesnek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.