Visszhang: lemez

Spoon: Lucifer on the Sofa

Visszhang

Nem csinált még gyenge albumot a Spoon.

Ráadásul a Texas állambeli Austinban közel három évtizede alakult zenekar a legutóbbi két lemezével, a 2014-es They Want My Soullal és a három évvel későbbi Hot Thoughtsszal ért fel a kreatív csúcsra. Éppen ezért izgatottan vártuk Britt Danielék tizedik LP-jét, amely hozzájuk képest szokatlanul hosszú szünet után érkezett most meg. Közben lezajlott két tagcsere, kiadtak egy válogatáslemezt, berobbant a pandémia, a frontember és a gitáros pedig visszaköltözött a világ élőzenei fővárosának is nevezett Austinba.

A zenészek ezúttal direkt visszavettek az elektronikából, miközben viszonylag sok klasszikus rockot, azon belül is ZZ Topot hallgattak. Manapság már ritka, ha egy zenekar az albumát egy feldolgozással nyitja, márpedig itt pont ez történik: a Held eredetileg egy Bill Callahan-szerzemény, a szintén texasi lakcímmel rendelkező énekes 1999-ben adta ki Smog művésznév alatt. A Hardest Cutban hallható leginkább a jó értelemben vett ZZ Top-os boogie, a Devil & Mister Jones a Bruce Springsteen-féle Promised Landből merít ihletet, az Astral Jacket meg egy jópofa pszichedelikus ballada. Daniel hangjára szokás szerint jó sok visszhangeffekt került, és az orgánuma továbbra is félúton van Tom Petty és Neil Finn között.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.