Visszhang: lemez

Spoon: Lucifer on the Sofa

Visszhang

Nem csinált még gyenge albumot a Spoon.

Ráadásul a Texas állambeli Austinban közel három évtizede alakult zenekar a legutóbbi két lemezével, a 2014-es They Want My Soullal és a három évvel későbbi Hot Thoughtsszal ért fel a kreatív csúcsra. Éppen ezért izgatottan vártuk Britt Danielék tizedik LP-jét, amely hozzájuk képest szokatlanul hosszú szünet után érkezett most meg. Közben lezajlott két tagcsere, kiadtak egy válogatáslemezt, berobbant a pandémia, a frontember és a gitáros pedig visszaköltözött a világ élőzenei fővárosának is nevezett Austinba.

A zenészek ezúttal direkt visszavettek az elektronikából, miközben viszonylag sok klasszikus rockot, azon belül is ZZ Topot hallgattak. Manapság már ritka, ha egy zenekar az albumát egy feldolgozással nyitja, márpedig itt pont ez történik: a Held eredetileg egy Bill Callahan-szerzemény, a szintén texasi lakcímmel rendelkező énekes 1999-ben adta ki Smog művésznév alatt. A Hardest Cutban hallható leginkább a jó értelemben vett ZZ Top-os boogie, a Devil & Mister Jones a Bruce Springsteen-féle Promised Landből merít ihletet, az Astral Jacket meg egy jópofa pszichedelikus ballada. Daniel hangjára szokás szerint jó sok visszhangeffekt került, és az orgánuma továbbra is félúton van Tom Petty és Neil Finn között.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.