Visszhang: tévésorozat

Three Pines

Visszhang

Armand Gamache Montrealból érkezik az idilli Three Pinesba...

A streamingszolgáltatók tartalom- és alapanyag­éhsége nemcsak a B szoftpornók, délutáni műsorsávból szabadult karácsonyi giccsek és közepes thrillerek derékhadának kedvez, hanem a ponyvába hajló krimi­adaptációknak is. A Netflix az utóbbi időben Harlan Coben terebélyes életművére harapott rá, az Amazon pedig épp most fedezte fel Louise Penny kanadai krimiíró Armand Gamache-regényeit. Sokat látott nagyvárosi detektív az ékszerdobozszerű québeci falucskában, senki sem az, akinek látszik, titkokkal terhes élettörténetek, tökéletesnek hitt gyilkosságok…

Armand Gamache (Alfred Molina) Montrealból érkezik az idilli Three Pinesba, hogy fényt derítsen egy nagyzoló, mindenki által gyűlölt díva bizarr halálának körülményeire. Bár minden lakos olyan tündéri, mintha egy Hallmark-tévéfilmből szabadult volna, mégis hamar gyanússá válnak. A sorozat négyszer kétrészes etapokban prezentálja a szinte komikusan groteszk és túlgondolt gyilkosságokat (amelyek sorra követik egymást a nagyjából három utcából álló városkában), miközben a cselekménybe erőltet egy, a regényekből hiányzó átívelő szálat (annak egyébként több köze van a mai kanadai valósághoz, mint a tündibündi bűnfészeknek). A javíthatatlanul idealista Gamache egy eltűnt bennszülött lány után is nyomoz: e szál sötét hangvétele élesen elüt a szinte parodisztikus Three Pines-i bűnesetektől. Mindent ezerszer láttunk már (sokkal jobb kivitelben), és az unalomtól sem az A kategóriás főszereplő, sem a helyi ízek, sem a sötét kanadai történelem nem menti meg a szériát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.